Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winterlandschapjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• winterlandschapjes

heb geprobeerd om enkele winterlandschapjes te maken, hopelijk zijn ze een beetje geslaagd. So shoot maar raak met alle grote en kleine foutjes

grt. Ria

Re: winterlandschapjes

mooie foto's, ben er deze middag ook geweest om foto's te nemen, morgen staan ze er ook op, zal ze technisch niet beoordelen ben zelf beginner, maar voor mij 3 leuke opnames van een héél mooie streek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannoo Bekijk bericht
      mooie foto's, ben er deze middag ook geweest om foto's te nemen, morgen staan ze er ook op, zal ze technisch niet beoordelen ben zelf beginner, maar voor mij 3 leuke opnames van een héél mooie streek
      misschien dat we elkaar tegengekomen zijn zonder dat we het weten

Comment

Voor mij de tweede.
        Deze had, denk ik, nog mooier geweest mocht je nog een paar extra stappen achterwaarts hebben gezet. (uitzoomen kan ook natuurlijk) (Zodanig dat de bomen links en rechts er volledig opstonden)
        Ook zou ik een groter f-getalletje gebruiken, want in foto 2 en 3 zie je toch wat onscherpte optreden.
        Hoe groter je f-getal, hoe scherper de foto

Grtz,
        Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

mooie reeks, jammer dat je ze allen op F4.5 hebt getrokken.
          hoger had hier beter geweest, je had licht genoeg.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De eerste is heel mooi van invoerende lijnen. Merk hier een intrigerende voorgrond. In de toekomst zou ik daar het accent opleggen en dan wat minder lucht. Geslaagde opname
            Ga me over 2 en 3 (ook mooi hoor) niet verder uitspreken want daar zit in beide een serieuze afwijking : de linkerkant is (flou) onscherp over de totale diepte Wat is er gebeurd ?
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik vind die tweede wel mooi. Alsof je hem kan oprollen en voor je rechteroog houden om
              dan precies hetzelfde te zien. Sfeervol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                ...............
                Ga me over 2 en 3 (ook mooi hoor) niet verder uitspreken want daar zit in beide een serieuze afwijking : de linkerkant is (flou) onscherp over de totale diepte Wat is er gebeurd ?
                de eerste is genomen op 20mm.
                de twee anderen op 24mm.
                misschien ligt het aan de lens in combinatie met het lage (in getal) diafragma.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voorkeur voor foto 1, omwille van de mooie compo ...
                  Bij foto 3 heb ik wat last met de voorgrond, maar dat zal wel aan mij liggen.

groeten,
                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

bedankt voor jullie reacties, en wat betreft die onscherpte dacht eerst dat het door het kadertje kwam is een soort van fotofilter, maar heb dan de originele bekeken en hebben het ook, ik heb dan mijn lens eens bekeken en die zit vol vette vinger vlekken, dus mijn lenzen eens grondig controleren en reinigen, zal waarschijnlijk daar aan liggen. Dus nogmaals bedankt voor de comments

grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                      bedankt voor jullie reacties, en wat betreft die onscherpte dacht eerst dat het door het kadertje kwam is een soort van fotofilter, maar heb dan de originele bekeken en hebben het ook, ik heb dan mijn lens eens bekeken en die zit vol vette vinger vlekken, dus mijn lenzen eens grondig controleren en reinigen, zal waarschijnlijk daar aan liggen. Dus nogmaals bedankt voor de comments

grt. Ria
                      Foei foei.... dat komt er van hé als ge frieten met mayonaise eten wil combineren met fotograferen .
                      Groetjes

Comment

Working...
                      X