Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
mooie foto's, ben er deze middag ook geweest om foto's te nemen, morgen staan ze er ook op, zal ze technisch niet beoordelen ben zelf beginner, maar voor mij 3 leuke opnames van een héél mooie streek
Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannooBekijk bericht
mooie foto's, ben er deze middag ook geweest om foto's te nemen, morgen staan ze er ook op, zal ze technisch niet beoordelen ben zelf beginner, maar voor mij 3 leuke opnames van een héél mooie streek
misschien dat we elkaar tegengekomen zijn zonder dat we het weten
Voor mij de tweede.
Deze had, denk ik, nog mooier geweest mocht je nog een paar extra stappen achterwaarts hebben gezet. (uitzoomen kan ook natuurlijk) (Zodanig dat de bomen links en rechts er volledig opstonden)
Ook zou ik een groter f-getalletje gebruiken, want in foto 2 en 3 zie je toch wat onscherpte optreden.
Hoe groter je f-getal, hoe scherper de foto
De eerste is heel mooi van invoerende lijnen. Merk hier een intrigerende voorgrond. In de toekomst zou ik daar het accent opleggen en dan wat minder lucht. Geslaagde opname
Ga me over 2 en 3 (ook mooi hoor) niet verder uitspreken want daar zit in beide een serieuze afwijking : de linkerkant is (flou) onscherp over de totale diepte Wat is er gebeurd ?
...............
Ga me over 2 en 3 (ook mooi hoor) niet verder uitspreken want daar zit in beide een serieuze afwijking : de linkerkant is (flou) onscherp over de totale diepte Wat is er gebeurd ?
de eerste is genomen op 20mm.
de twee anderen op 24mm.
misschien ligt het aan de lens in combinatie met het lage (in getal) diafragma.
grt,bouk.
bedankt voor jullie reacties, en wat betreft die onscherpte dacht eerst dat het door het kadertje kwam is een soort van fotofilter, maar heb dan de originele bekeken en hebben het ook, ik heb dan mijn lens eens bekeken en die zit vol vette vinger vlekken, dus mijn lenzen eens grondig controleren en reinigen, zal waarschijnlijk daar aan liggen. Dus nogmaals bedankt voor de comments
bedankt voor jullie reacties, en wat betreft die onscherpte dacht eerst dat het door het kadertje kwam is een soort van fotofilter, maar heb dan de originele bekeken en hebben het ook, ik heb dan mijn lens eens bekeken en die zit vol vette vinger vlekken, dus mijn lenzen eens grondig controleren en reinigen, zal waarschijnlijk daar aan liggen. Dus nogmaals bedankt voor de comments
grt. Ria
Foei foei.... dat komt er van hé als ge frieten met mayonaise eten wil combineren met fotograferen .
Groetjes
Comment