Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Sorry Raymond maar er staat niet veel interessants op. Een pak besneeuwde takken en dat is het dan. Hier waren toch andere mogelijkheden; Op je knieën voor het hekje gaan zitten bijvoorbeeld.
In zw/w levert zo'n wirwar aan takken in een overzichtsfoto niet veel kijkplezier op.
Ofwel een detail eruit pikken ofwel Berto's tip volgen lijkt me een beter resultaat te garanderen.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Sorry Raymond maar er staat niet veel interessants op. Een pak besneeuwde takken en dat is het dan. Hier waren toch andere mogelijkheden; Op je knieën voor het hekje gaan zitten bijvoorbeeld.
groeten, Bert
Je hoeft je toch niet te excuseren Bert, een mening is een mening !
Ja, ik zag er wel een behoorlijke foto in, met wat sfeer en diepte, anders had ik hem zeker niet geplaatst. Kan je visie wel volgen hoor en bedankt
Op mijn knieën voor het hekje gaan zitten en dan een "weeske groet" prevelen zeker
Man man man, wat doe je me aan
ik denk dat je een mooiere foto gehad zou hebben als je meer naar voor waart gegaan (daar waar het bostraatje begint).
ik denk dat je dan meer dieptezicht gehad zou hebben.
soms is het spijtig als je merkt dat je foto's er niet uitkomen gelijk je zou willen dat ze eruit komen.
groetjes
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
wa ook heel knap zou kunnen zijn, is als je had scherpgesteld op het verste punt met een groot diafragma.
dan was de voorgrond wazig geweest en zou de foto meer naar het midden toe scherper worden.
ik weet nie of da iets is maar ik zie er wel potentieel in.
een experimentje voor morgen ???
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
wa ook heel knap zou kunnen zijn, is als je had scherpgesteld op het verste punt met een groot diafragma.
dan was de voorgrond wazig geweest en zou de foto meer naar het midden toe scherper worden.
ik weet nie of da iets is maar ik zie er wel potentieel in.
een experimentje voor morgen ???
Dank je Martijn voor je bijdrage. In een foto kan je allerlei dingen zien, dit en dat en waarom zo niet. Vraag mezelf dat ook soms af bij anderen. Als we mekaar maar begrijpen ! Een experiment voor morgen ? Kan daar nog weinig aan doen denk ik.
nee, deze foto doet het niet , je doet normaal veel en veel beter
grt. Ria
Oke Ria, niet alle foto's kunnen hoogstaand zijn en ik kan veel beter. Ben me daar bewust van. Als dank voor je reactie beloof ik mijn best te doen. Neem nu wel risico's hé !!!
Oke Ria, niet alle foto's kunnen hoogstaand zijn en ik kan veel beter. Ben me daar bewust van. Als dank voor je reactie beloof ik mijn best te doen. Neem nu wel risico's hé !!!
oeps opmerking kwam anders over dan bedoeld,sorry kwam nogal belerend over en dat was zeker de bedoeling niet. Zo zie je maar, een goed fotograaf zijn heeft ook z'n nadelen de verwachtingen zijn dan altijd hoog
oeps opmerking kwam anders over dan bedoeld,sorry kwam nogal belerend over en dat was zeker de bedoeling niet. Zo zie je maar, een goed fotograaf zijn heeft ook z'n nadelen de verwachtingen zijn dan altijd hoog
grt. Ria
Er is niets verkeerd met je opmerking hoor, vind ze eerlijk en correct
De verwachtingen hoog stellen zijn door ervaring al lang verzadigd en heb ik al verscheidene jaren veranderd in "nieuwsgierig hoe anderen er over denken". Dat is interessant en boeiend en houden de mens stiekem op het juiste pad
Moet zo'n winter wonderland foto voorstellen, denk ik. Maar dat is maar een lokkertje. Zelf
krijg ik de indruk dat, van zodra je de weg afwandelt, het bos in, de struiken zich achter
je sluiten. Dan maak je misschien iets heel fijns mee. Iets waarvan je denkt dat je het op
een dag aan je kleinkinderen kan vertellen. En aan hun vriendjes. Maar eigenlijk kan je
het bos niet meer verlaten. Nooit meer. Dan zul je droevig zijn, want wat is er nu voor fijns
aan iets fijns mee te maken als je het niet navertellen kan?
Niet echt mijn ding ... maar begrijpelijk dat je deze wilde posten. SOms zie je als fotograaf een aantal dingen of ervaar je een aantal dingen, terwijl je zelf in het landschap bezig bent. Als je dan de foto aan anderen toont, zien zij dit echter niet ... Komt dit doordat zij niet ter plaatse waren ??? Wie zal het zeggen. Zelf heb ik dit ook al meerdere keren ondervonden dat het soms moeilijk is om de magie van de foto die je ervaart bij het maken van de foto over te brengen naar een beeld.
groetjes,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
De wirwar van takken heeft door de sneeuw iets van een bas-reliëf. Ik vind het geheel nogal druk en toch wil ik er even bij stilstaan. Ik heb de voorbije week enkele dozen met oude foto's (ook van lang voor mijn tijd) uitgekuist en dit beeld brengt me een beetje terug in die sfeer.
Als je er links een groot stuk afsnijdt, tot net voor het paaltje, dan wordt het al veel rustiger en wordt je ook meer uitgenodigd om de weg te volgen. 't Is maar een idee.
Luc
Comment