Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mijn collie, Finlay, tijdens een wandeling in de sneeuw.
f/5.6
S 1/200
bel.corr.: +1.0ev
FL 46mm
ISO 100
Aperture: witbalans gecorrigeerd
“He who criticizes sharply, may be called impertinent,
but he who criticizes constructively, may be called an inspiration.” flickr @ doryblue / Tumblr / Nikon D3000
Een knappe kop en met die sneeuw op en rond zijn snoet, leuk, speels en spannend. Kijkt spijtig genoeg uit beeld, had in deze situatie liever recht in de lens gezien. En ook die midden doorsnijdende horizon is storend. Betere standpunten zoeken, ook verticaal (portret) en verschillende opnames maken, zo komt er "mooitje" uit !
but he who criticizes constructively, may be called an inspiration.” flickr @ doryblue / Tumblr / Nikon D3000
Op zich is het nog niet zo erg dat je hond niet meteen in de lens kijkt. Er zijn dan ook maar weinig honden die de basisregels van de fotografie beheersen.
Wel had je hem dan niet in het midden van je foto moeten zetten en misschien nog wat meer ruimte in de kijkrichting moeten laten alsook een beetje afsnijden aan de linkerzijde.
Ik volg GR wat betreft de horizon. Een net iets lager of hoger standpunt was beter geweest.
Desalniettemin zijn dit puntjes waar je heel makkelijk iets kan aan doen want technisch zit het mijns inziens (maar ik ben dan ook maar een amateur) wel redelijk goed.
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Ik weet niet of ik een andere versie erbij mag plaatsen (heb de regels gelezen en vind niet direct iets). Dus als het niet mag, zal ik het wel weer verwijderen hoor.
Deze is gecropt en in een bijna zw/w-versie.
De uitsnit maakt de foto al veel beter en aangenamer. Je zwart/wit is spijtig genoeg geen echt zwart en wit, er zit een paarsachtige zweem in. Probeer de saturatie eens wat naar beneden te trekken, ook de kleurtemperatuur kan helpen enzovoort. Werk je toevallig met iPhoto op een iMac ?
Het 'bijna' doet afbreuk - beter echt zw/w of kleur maar deze paarse zweem mix is niet aangenaam om kijken. Compo in deze tweede is beter. 'k vold de opmerkingen van de vorige posters en zou ook voorstellen om iets meer ruimte te nemen om ook het oortje er helemaal op en los van de kant te hebben.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Wederom bedankt voor de reacties! Eens er opmerkingen komen, zie ik meteen waar ik de mist in ben gegaan. Maar daarvoor ben ik ook hier; om bij te leren.
De uitsnit maakt de foto al veel beter en aangenamer. Je zwart/wit is spijtig genoeg geen echt zwart en wit, er zit een paarsachtige zweem in. Probeer de saturatie eens wat naar beneden te trekken, ook de kleurtemperatuur kan helpen enzovoort. Werk je toevallig met iPhoto op een iMac ?
Ik heb een iMac en werk met Aperture en Photoshop.
Comment