Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bokeh²

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bokeh²

    Een tijdje geleden had ik een foto gepost van hartjes bokeh, vandaag mij weer even bezig gehouden en dit kwam eruit, max aantal foto's is 3 geloof ik? Ik vond het niet direct terug






  • #2
    Re: Bokeh²

    Drie is inderdaad het maximum in Beginners en Beoordeling.

    Je bent in het enthousiasme vergeten te letten op de achtergrond die, zeker bij de derde
    foto, storend scheef staat.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Bokeh²

      Ik vrees dat ik de bedoeling van je oefening niet snap...
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: Bokeh²

        De bedoeling is; mij niet vervelen.

        Comment


        • #5
          Re: Bokeh²

          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
          De bedoeling is; mij niet vervelen.
          Ga dan maar ergens anders spelen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Bokeh²

            Ik vind de eerste best wel leuk. Alleen zou ik de sterretjes niet pal in het midden hebben gezet.

            Comment


            • #7
              Re: Bokeh²

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Ga dan maar ergens anders spelen.
              Vanwaar deze reactie?

              U reactie over de achtergrond ga ik zeker onthouden, maar het ging mij puur om het effect van de bokeh. Of moet in de fotografie altijd alles volgens de "wet" gaan, met een perfecte compositie en al die troep?

              Ik maak foto's lukraak, zoals ik denk dat ze mooi uitkomen. Dat maken die regeltjes mij echt niks uit hoor.

              Ik wou eens creatief bezig zijn, en iets nieuws proberen, ben ik plotseling niet meer welkom?

              Comment


              • #8
                Re: Bokeh²

                Regeltjes zijn er voor een reden. En wanneer deze regeltjes gebroken worden kunnen ze krachtige fotos opleveren, maar je moet dan wel eerst weten wat de regeltjes zijn en waarom ze er zijn vooraleer je ze gaat breken.

                Comment


                • #9
                  Re: Bokeh²

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  De bedoeling is; mij niet vervelen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Vanwaar deze reactie?

                  U reactie over de achtergrond ga ik zeker onthouden, maar het ging mij puur om het effect van de bokeh. Of moet in de fotografie altijd alles volgens de "wet" gaan, met een perfecte compositie en al die troep?

                  Ik maak foto's lukraak, zoals ik denk dat ze mooi uitkomen. Dat maken die regeltjes mij echt niks uit hoor.

                  Ik wou eens creatief bezig zijn, en iets nieuws proberen, ben ik plotseling niet meer welkom?
                  Als ik de eerste quote lees, dan denk ik inderdaad: 'Moet ik daaraan aandacht besteden,
                  aan de invallen van iemand die zich verveelt?' Dan richt ik mijn aandacht liever op de
                  producten van mensen die serieus en doelgericht bezig zijn.

                  Creatief bezig zijn is voor mij niet hetzelfde als lukraak bezig zijn in de hoop op een
                  onzekere uitkomst. Lukraak bezig zijn kan wel leiden tot verrassende ideeen die een
                  nadere uitwerking behoeven.

                  Mijns inziens is het dan ook beter om uitgewerkte ideeen te laten zien (ook al zouden ze
                  afwijken van de 'standaard'). Zie ook de opmerking van Kammie.
                  Last edited by Plaatwerker; 3 december 2010, 15:43. Reden: ) toegevoegd
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bokeh²

                    Je kan wel eens een regel aan je laars lappen of misschien zelfs twee als je goed weet waarom en welk effect dat zal hebben.
                    Maar in jouw foto's wordt werkelijk geen enkele regel gerespecteerd. Ik som maar wat op:
                    Onscherp, scheve achtergrond, 'onderwerp' volledig centraal, eigenlijk niet eens een onderwerp,...
                    Nogmaals, fotografie is een kunst en heeft veel te maken met creativiteit, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het blijft wel een technische kunst en je verstoppen achter een uitspraak als "ik maak foto's lukraak en dan maken regels mij niets uit" omdat je misschien nog niet alle basis meester bent is te gemakkelijk.

                    En dat wil uiteraard niet zeggen dat je niet welkom bent, we zijn hier om te leren, zeker in de beginnershoek. Kom regelmatig maar eens kijken en volg de recente draadjes maar eens op en je zal zien dat iedereen zijn best doet om de andere posters te helpen (en al heel zeker Plaatwerker, wiens posts, commentaren en tips ik altijd heel erg weet te appreciëren, ook al zijn ze vaak direct en onomwonden maar daarom woont hij ook in Amsterdam he ).
                    Als je dan als repliek krijgt te zien dat je het maar deed omdat je je verveelde snap ik zijn weerwoord dan ook vermits we toch ook onze tijd stoppen in het geven van tips en kritiek.
                    Enfin, my point of view.

                    Nogmaals, blijf gewoon fotograferen en laat nog wat van je werk zien, maar doe het misschien toch een ietsiepietsie doordachter, niet?

                    Tot gauw,

                    Greetz!
                    Last edited by Mysti; 3 december 2010, 15:43.
                    Stel je kritieken niet te scherp...
                    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bokeh²

                      Ik vind het wel iets hebben die eerste
                      Die derde vind ik ook wel iets hebben. Vul je beeld wat meer en werk de achtergrond weg zodat je het licht isoleert.

                      En dit is de beginnershoek. Proberen en experimenteren is hier zelfs sterk aangeraden

                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

                      Comment

                      Working...
                      X