Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vestingen ieper

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vestingen ieper

1ste foto opnieuw gepost, 2de foto nieuwe bewerking

Last edited by vincent lannoo; 5 december 2010, 21:28. Reden: nieuwe bewerking foto's

Re: vestingen ieper

De eerste foto is best een mooie....als er wat meer pit/contrast in de foto zou zitten.
    Mooi dat slingerpaadje door die bomen door. Hier kun je met wat nabewerking nog heel wat halen.

De tweede foto...sneeuw is lastig....sneeuw in schemer al helemaal. Ik weet niet wat voor lichtmeting je hier gebruikt hebt maar met sneeuw raakt elke camera in paniek
    Zoveel wit en weinig grijs....je camera meet grijswaarden en gaat daarom onderbelichten. Met sneeuw is het raadzaam om dus altijd wat over te belichten zodat sneeuw ook echt wit is en niet grijs.
    Mooi licht trouwens wat er door die "zwarte" bomen komt!

Foto 3: het standpunt en het onderwerp zeggen mij niet zoveel.

Succes

Comment

foto 1 zal ik nog eens nazien en dan resultaat posten

foto 2 - volgende keer zal ik proberen rekening te houden met je uitleg en met wat overbelichting werken met sneeuw

bedankt voor reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        De eerste foto is best een mooie....als er wat meer pit/contrast in de foto zou zitten.
        Mooi dat slingerpaadje door die bomen door. Hier kun je met wat nabewerking nog heel wat halen.

De tweede foto...sneeuw is lastig....sneeuw in schemer al helemaal. Ik weet niet wat voor lichtmeting je hier gebruikt hebt maar met sneeuw raakt elke camera in paniek
        Zoveel wit en weinig grijs....je camera meet grijswaarden en gaat daarom onderbelichten. Met sneeuw is het raadzaam om dus altijd wat over te belichten zodat sneeuw ook echt wit is en niet grijs.
        Mooi licht trouwens wat er door die "zwarte" bomen komt!

Foto 3: het standpunt en het onderwerp zeggen mij niet zoveel.

Succes
        Gemakshalve sluit ik me hierbij aan om niet in herhaling te vallen.
        Wat reacties betreft : blijf het herhalen dat iedereen graag wat reactie wil krijgen, het is plezant, je krijgt info en andere visies maar zelf ook niet vergeten bij anderen op bezoek te gaan, krijgen is geven en geven is ontvangen
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          bij deze de 1ste foto bijgewerkt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannoo Bekijk bericht
            bij deze de 1ste foto bijgewerkt...
            Sorry, maar ik zie op mijn scherm twee dezelfde foto's in zwart/wit Ofwel moet ik een serieus vergrootglas erbij halen. Help me als ik fout zit !
            Beiden op het randje van oververscherping.
            Last edited by G.R.; 3 december 2010, 00:16.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

De eerste vind ik best geslaagd. Mooie kijklijn en leuk standpunt. Ik zie echter ook geen enkel verschil tussen 1 en 2.

Je derde heeft het helaas niet: Voorgrond stoort en de half afgekapte boom bovenaan alsook de rommelige takken die nog net aan de linkerkant verschijnen helpen ook niet echt...
              Tenslotte mist hij ook wat scherpte en levendigheid...
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Foto's werden blijkbaar reeds een paar keer gewijzigd na plaatsing, maar hetgeen ik nu zie : & en 2 veel te veel verscherpt en 3 zoals reeds door velen gezegd, de sneeuw is blauw...
                Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Sorry, maar ik zie op mijn scherm twee dezelfde foto's in zwart/wit Ofwel moet ik een serieus vergrootglas erbij halen. Help me als ik fout zit !
                  Beiden op het randje van oververscherping.
                  klopt inderdaad, is mij vandaag nog maar opgevallen klopt ergens niet, ffkes kijken 1ste foto moest in kleur zijn normaal, (via picasa upgeload en de veranderingen die ik had gedaan heb ik niet apart opgeslagen, zodat de nieuwe bewerking gewoon op de oude is upgeslagenà
                  aangezien ik niet mijn eigen pc ter beschikking heb zal ik ten vroegste morgen de veranderingen kunnen plaatsen. ik zal ook de foto minder scherp instellen na enkele keren kijken komt het inderdaad nog TE over.
                  Last edited by vincent lannoo; 4 december 2010, 16:14.

Comment

Working...
                  X