Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trampoline-pret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trampoline-pret





    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

  • #2
    Re: trampoline-pret

    Hoi Katrien,

    zelf ben ik er nog nooit in geslaagd om een mooie foto te maken van kinderen op dergelijke trampolines.
    ik vrees dat het in dit geval niet anders is.
    bij foto 1 is de lucht compleet uitgebrand. (jij en je kindje staan en er wel leuk op)
    Foto 2 is bewogen
    foto3 hier werkt het net rond de trampoline zeer storend.

    mooie foto's maken op een trampoline is zeer moeilijk. meestal zijn dergelijke foto's alleen maar mooi voor vrienden en famillie omdat zij dit kindje kennen.

    groetjes
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

    Comment


    • #3
      Re: trampoline-pret

      Het is moeilijk om hierop te reageren zonder te kwetsen vrees ik.
      Laat ons zeggen dat je foto's van mindere kwaliteit zijn. Zowel technisch als inhoudelijk.
      Nummer 2 heeft echter wel behoorlijk wat potentie gezien het standpunt en de dynamiek die er in zit. Zoals reeds gezegd is hij echter onscherp, mede door de enorme moeilijkheid ervan.
      Foto 1 had evengoed gewoon binnen of ergens anders kunnen genomen zijn want de trampoline brengt aan dit beeld niets bij, integendeel. (zie voorganger)
      Foto 3 is eerder een snapshot dan een wel doordachte opname, maar daarvoor post je ze natuurlijk ook in beginnershoek. ook het flitsen is hier niet echt goed gelukt.
      Enfin, het positieve is dat je heel erg veel ruimt ehebt voor verbetering en dat je het bij toch wel ontzettend moeilijk hebt gemaakt.
      Laat je echter niet ontmoedigen want als iedereen metéén topfoto's zou maken bestond dit forum niet...
      Gewoon verder doen en ons je werken laten zien...
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: trampoline-pret

        bedankt toch voor jullie reacties.

        Bij foto 1 was het wel gewoon een grijze lucht (ben ik uiteraard niet, want heb de foto getrokken)

        2 is een crop, op de volledige foto heb je het net erbij

        door het net had ik maar 1 opening om door te fotograferen, dus weinig mogelijkheden qua compostitie
        Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

        Comment

        Working...
        X