Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sneeuwmannetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sneeuwmannetje

    Heb deze foto van een mannetje gemaakt,

    ik vind de uitdrukking van het beeldje wel prachtig, het lijkt net of ie echt lijdt onder de koude sneeuw


    graag jullie reactie

    CANON EOS 5D MARK II CANON 24-70mm f/2.8 L USM TAMRON 70-200mm f/2.8

  • #2
    Re: sneeuwmannetje

    Hahaha, ik kan het begrijpen zo koud in zijn blote lijfje
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

    Comment


    • #3
      Re: sneeuwmannetje

      Ik denk dat je je had moeten focussen op het beeldje alleen. Er staat nu te veel storende en aandacht opslorpende achtergrond op.
      Het idee is best leuk en deze foto had veel potentie denk ik. Onthoud, less is vaak more...
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: sneeuwmannetje

        Ik deel dezelfde mening als die van mysti.
        Ook vind ik de sneeuw wat te licht.
        Ik ben ook nog maar nieuw in de fotografiewereld en heb deze middag ook wat geëxperimenteerd met de sneeuw.
        Wat ik heb gedaan is telkens 3 foto's nemen van hetzelfde onderwerp (1 overbelicht, 1 gewoon en 1 onderbelicht).
        Meestal kwam de onderbelichte het beste eruit (omdat je meer detail kreeg in de sneeuw doordat de sneeuw niet zo fel was).

        Kan iemand me bevestigen of ik dit goed heb aangepakt?
        (zodat ik geen verkeerde tips geef)

        Grtz,
        Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

        Comment


        • #5
          Re: sneeuwmannetje

          Het is een leuke foto, mooie compo.

          Idem als Mysti vind ik dat je het achtergrond meer had moeten blurren door een groter diafragma, alhoewel het me lijkt dat de linkse takken op dezelfde afstand staan als het beeld, waardoor die altijd ook in focus is.

          Het sneeuw ziet er trouwens blauw uit door een slechte witbalans. Kijk ook hier eens: http://www.digital-photography-schoo...ctures-so-blue

          Comment


          • #6
            Re: sneeuwmannetje

            deel dezelfde mening
            al moet ik wel zeggen dat sneeuw verdomd lastig is om te fotograferen
            een pessimist is een optimist met ervaring.
            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
            Pentax k-3II en nog meer glas

            Comment

            Working...
            X