Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

samenspel van winter en natuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• samenspel van winter en natuur

wat vinden jullie van deze foto's, zelf heb ik een probleem met de 2de foto, het licht die er was komt niet tot zijn recht op de foto, komt alweer flets ruisachtig over, hoe zou dit komen, of heb ik teveel de nadruk op de sneeuwvoorgrond gelegd? foto 1 vind ik zelf wel leuk behalve ook het licht vecht met de sneeuw op het dak en zou er iets meer afgesneden moeten worden aan de linker kant van de foto tot aan de betonnen platen?

Re: samenspel van winter en natuur

Het probleem is naar mijn mening dat in beide foto's je opnames het contrast niet kunnen overbruggen. Ook de kleur is onzuiver. Veel op te lossen in nabewerking met hoge en lage lichten. Hierin moet je wat ervaring opdoen door te testen en te noteren hoe je dit of dat resultaat bereikt hebt. Probeer in den beginne mooi licht te zoeken en hevige contrasten te vermijden, zeker met sneeuw (wit) als onderwerp. Succes.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Het probleem is naar mijn mening dat in beide foto's je opnames het contrast niet kunnen overbruggen. Ook de kleur is onzuiver. Veel op te lossen in nabewerking met hoge en lage lichten. Hierin moet je wat ervaring opdoen door te testen en te noteren hoe je dit of dat resultaat bereikt hebt. Probeer in den beginne mooi licht te zoeken en hevige contrasten te vermijden, zeker met sneeuw (wit) als onderwerp. Succes.

deze opnames zijn gemaakt bij het vallen van de avond, dus al heel wat minder licht aanwezig, heb ook al begrepen met sneeuw dat je zelf wat moet overbelichten om sneeuw wit te krijgen ipv een blauwe schijn. en de nabewerking doe ik met een programma van picasa, mss iets te beperkt in zijn mogelijkheden? het is ook niet evident om dergelijke foto's te maken zonder statief, bij minste beweging is er altijd iets fout met de foto's, bedankt voor de reactie, heb idd nog héél veel te leren.

Comment

sneeuw is zo ongeveer het moeilijkste wat er is om foto's van te maken.
        wit in het algemeen trouwns.
        feit is dat je hier ook nog met donkere delen zit in je foto waardoor je inderdaad een probleem krijgt met belichting .
        een pessimist is een optimist met ervaring.
        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
        Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannoo Bekijk bericht
          deze opnames zijn gemaakt bij het vallen van de avond, dus al heel wat minder licht aanwezig, heb ook al begrepen met sneeuw dat je zelf wat moet overbelichten om sneeuw wit te krijgen ipv een blauwe schijn. en de nabewerking doe ik met een programma van picasa, mss iets te beperkt in zijn mogelijkheden? het is ook niet evident om dergelijke foto's te maken zonder statief, bij minste beweging is er altijd iets fout met de foto's, bedankt voor de reactie, heb idd nog héél veel te leren.
          Niet verkeerd begrijpen Vincent. Sneeuw is normaal wit en heeft ook een klein beetje structuur in een algemene opname. Maar sneeuw kan ook een blauwe toon bevatten en sommigen verkiezen dat boven wit. Ieder zijn opvatting daarover ! Wil je dit nog meegeven : de blauwe schijn wordt veroorzaakt door de invloed van de lucht, wanneer er wat zon aanwezig is en de hemel wat open Ik werk niet met picasa, kan je dus niet helpen.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
          X