Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• close up

Hallo,

Ik heb vanmiddag eens lekker (totdat ik bevroor) met de camera door het witte wonderland gelopen. Ik heb met een 5d 28-135 mm met 3 tussenringen close- up foto's van ijskristallen gemaakt.

Nu had ik enorm veel moeite met een perfecte focus (MF) in te stellen. Kan iemand mij helpen met een paar tips om dit goed voor elkaar te krijgen?

Alvast hartelijk dankt!

Dit is het resultaat
    Last edited by Michiel s; 29 november 2010, 16:35.

Re: close up

Bij dit soort statische onderwerpen en weinig wind zoals deze namiddag kan je het beste werken vanaf een statief. Probleem is dat zonder statief de minste beweging voor- of achteruit resulteert in een ander stukje van het onderwerp dat in focus komt.
    www.elwee.net

Comment

Ik had inderdaad een statief gebruik, zat een paar centimeter van het object af.

Comment

Staat de diopter van je toestel (da knopke aan de viewfinder) wel juist afgesteld voor jouw ogen?
        www.elwee.net

Comment

Is het probleem hier niet de flinterdunne DOF? Gebruik een grotere diafragma om meer van het blad scherp te krijgen.

Comment

klopt, het is een miniscule focus. Maar dan nog. Ik heb liveview gebruikt om te focussen. En nog ben ik niet tevreden, juist de DOF maakt deze vorm in mijn ogen speciaal...

Comment

Working...
            X