Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e foto zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1e foto zonsondergang

    Wat vinden jullie ervan geef jullie mening en tips

    groetjes
    Glenn


  • #2
    Re: 1e foto zonsondergang

    Ik vind dit een heel gave foto die mij direkt bij de keel greep.
    Om de dierenliefhebbers niet boos te maken ga ik niet zeggen waarom, maar met zo'n water is dit wel duidelijk.
    Voor mij heeft hij wel wat cropwerk nodig.
    Schitterend viswater, miljaar nu zeg ik het toch.
    Het lijkt wel een schilderij.

    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: 1e foto zonsondergang

      Heel mooi inderdaad maar ik denk dat hij wat recht getrokken moet worden of er blijft niet lang water in de poel staan vrees ik...
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: 1e foto zonsondergang

        Ik vind het afschot minder storend dan de uitgebrande vlek waar de zon zich zou bevinden.
        Maar ja, los dat eens op. Misschien wachten tot de zon gefilterd wordt door de wolken?
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: 1e foto zonsondergang

          Ik moet plaatwerker hier volgen wat betreft de uitgebrande " zon " ... Persoonlijk vind ik dat deze toch wel met alle aandacht gaat lopen en dit kan niet de bedoeling zijn.
          Misschien wat minder de zon er volledig op plaatsen ? De zon dan wel laten zien via de reflectie van het water ?
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: 1e foto zonsondergang

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Ik vind het afschot minder storend dan de uitgebrande vlek waar de zon zich zou bevinden.
            Maar ja, los dat eens op. Misschien wachten tot de zon gefilterd wordt door de wolken?
            Wat is een afschot?


            Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
            Ik moet plaatwerker hier volgen wat betreft de uitgebrande " zon " ... Persoonlijk vind ik dat deze toch wel met alle aandacht gaat lopen en dit kan niet de bedoeling zijn.
            Misschien wat minder de zon er volledig op plaatsen ? De zon dan wel laten zien via de reflectie van het water ?
            groeten,
            deka
            Uw mening volledig respecterend vind ik juist de combinatie van het vlijmscherpe water en omgeving en de zon met de omringende wolken, die er lijken opgeschilderd te zijn, de foto tot zijn recht te laten komen.
            Maar gelukkig zijn er verschillende meningen op deze wereld en hebben wij het geluk dat we onze mening mogen uiten
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: 1e foto zonsondergang

              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Wat is een afschot?
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: 1e foto zonsondergang

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Heb het gelezen maar zie nog altijd niet het verband, of heeft het te maken met het comment van Mysti Vind het wel een mooi woord.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: 1e foto zonsondergang

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Heb het gelezen maar zie nog altijd niet het verband, of heeft het te maken met het comment van Mysti Vind het wel een mooi woord.
                  Robby BB
                  Goed geraden.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1e foto zonsondergang

                    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    Goed geraden.
                    Ik heb mijn zware twijfels of dit een Mysti afschot is.
                    Ik heb hier nergens een referentie waar ik kan aan beoordelen of er een afschot is of niet.
                    Wel zie ik hier een groot perspektief en dat kan wel eens de indruk geven dat het het scheef (afschotterig) is
                    Robby BB
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1e foto zonsondergang

                      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                      Ik heb mijn zware twijfels of dit een Mysti afschot is.
                      Ik heb hier nergens een referentie waar ik kan aan beoordelen of er een afschot is of niet.
                      Wel zie ik hier een groot perspektief en dat kan wel eens de indruk geven dat het het scheef (afschotterig) is
                      Robby BB
                      Er is wel degelijk een referentie. In dit soort situaties moet men gebruikmaken van het
                      gegeven 'waterpas'. Het water staat altijd horizontaal op zo'n klein stukje van de aarde.
                      Overeenkomstige punten van een weerspiegeld object dienen zich dus te bevinden op een verticaal.
                      In deze foto is er een licht afschot naar rechts te bespeuren op deze wijze.
                      Met hulp van water en reflecties heeft men geen horizon meer nodig.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1e foto zonsondergang

                        De zon is uitgebrand. En ze staat scheef. Maar ik heb een goed gevoel bij deze foto.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1e foto zonsondergang

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Er is wel degelijk een referentie. In dit soort situaties moet men gebruikmaken van het
                          gegeven 'waterpas'. Het water staat altijd horizontaal op zo'n klein stukje van de aarde.
                          Overeenkomstige punten van een weerspiegeld object dienen zich dus te bevinden op een verticaal.
                          In deze foto is er een licht afschot naar rechts te bespeuren op deze wijze.
                          Met hulp van water en reflecties heeft men geen horizon meer nodig.
                          Dan wil ik wel eens weten welke punten die je gebruikt om dit systeem toe te passen en dit in een wierewar van van scheve bomen op een wateropervlak dat niet vlak is met golven op, in een donkere omgeving.
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1e foto zonsondergang

                            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            Dan wil ik wel eens weten welke punten die je gebruikt om dit systeem toe te passen en dit in een wierewar van van scheve bomen op een wateropervlak dat niet vlak is met golven op, in een donkere omgeving.
                            Robby BB
                            Ik werk met een Apple.
                            Met Ctrl en de muis vergroot ik de foto (vrij sterk) en daarna schuif ik de foto over de
                            zijranden van het beeldscherm. Zo zoek ik naar minstens twee redelijk herkenbare punten en
                            hun reflectie.
                            Last edited by Plaatwerker; 10 december 2010, 10:53. Reden: taalcorrectie
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1e foto zonsondergang

                              Daar ben ik met akkoord maar je kunt toch geen reflektie gebruiken van water dat in beweging is als het gaat over een minimaal afwiking als ze er al is.
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment

                              Working...
                              X