Eerste opdracht was om iets uit Nederland te fotograveren als Typisch Nederlands, op-aanmerkingen welkom. Wat mijn lesgever over deze foto vond zal ik later schrijven :-) Bedankt
Vind de kleurbalans onjuist en heeft hierdoor toch een bepaalde sfeer. De scherpte vertrekt mijn inziens net iets te ver. Wel diepte werking, beweging en actie. Maar of dit nou typisch Nederlands is, betwijfel ik ten zeerste.
Oorspronkelijk geplaatst door KeesPaardekamBekijk bericht
Eerste opdracht was om iets uit Nederland te fotograveren als Typisch Nederlands, ...
Wat is typisch Nederlands?
Voor de Duitsers: Frau Antje met een Edammer kaas
Voor de Amerikanen: een veld met tulpen.
En ga zo maar door.
Fietsen ?
Het vlakke land waar Brel al over zong?
De Polders waar mensen wonen op 4 à 5 meter beneden gemiddeld zeeniveau?
Wiet en coffeeshops?
Dijken en vaarten?
Misschien ook wel deze koeien. Maar dan helaas. Ik zie ze liever in de weide.
het zwart van de koeien vind ik hier te grijs.
maar het zijn zeker typisch Hollandse koeien hoor.
grt,bouk.
Friese koetjes
Sterk ras dat veel melk geeft.
En je vindt ze overal net zoals de Nederlanders in de zomer
Typisch Nederlands vind ik ook Volendam of Staphorst.
Maar, ik snap het wel: dit was niet de eigenlijke opdracht.
Bedankt voor alle reacties, Tja Typisch Nederlands is al een discussie op zich waard. Mijn prof. fotograaf vond de koeien helemaal niets en de foto ook niet echt goed. Te onscherp en van kleur vond hij het ook niet goed. De beste foto uit onze klas was een groep leerlingen in de mist die aan het fietsen waren op een landweg. Waarvan je bijna alleen de achterlichten zag. Typisch Nederlands. Oja Windmolens wilde ze niet meer hebben omdat iedereen windmolens fotografeerde als Typisch Nederlands. Op naar opdracht 2 :-) Een zelfportret maken! Zal die hier ook plaatsen.
Ja, het is ook niet zo'n heel goede foto. Maar typisch Hollands, dat vind ik een Marokkaan
die een Surinamer een kopstoot geeft terwijl de buurman zijn klomp breekt.
De kleur is idd niet je dat. Wat wel goed is in je compositie is dat je het "hek" links zowel boven als onder mooi in het hoekje laat beginnen.
Qua typisch Nederlands vind ik dit ook niet zo geslaagd (ook al zijn het Friese koeien), dit zou voor mij evengoed 'Typisch West-Vlaams' kunnen geweest zijn bv.
Comment