Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Als je even googeld naar 'low key' dan zul je zien dat dit niet echt in de buurt komt.
Met low key word niet gewoon bedoeld zonder flits een donker plaatje schieten, maar wel dat enkel je onderwerp of zelfs maar een deel ervan lichtjes belicht is.
De achtergrond en omgeving is meestal zwart en het onderwerp dus met donkere schaduwen.
Dikwijls word hier dus wel geflitst, maar slechts zeer selectief.
Ik zou om te beginnen al het diafragma wat meer openen (kleiner f-getal), dit om sluitertijd te verkorten (wel knap dat die hond zo lang zo stil is kunnen blijven liggen ), uiteindelijk is bij een low key effect zelden zulke grote scherpte diepte nodig.
Dan het onderwerp (of deel van het onderwerp) toch wat belichten al is het met een burolampje en zorgen dat de rest (achtergrond en omgeving) zo donker mogelijk is. camera op spotmeting en wat experimenteren.
Let wel, ik ben zelf geen expert (dus hoop maar dat ik niet al teveel onzin blijk te vertellen ), hier een voorbeeldje van een experimentje van mezelf link natuurlijk help een zwarte achtergrond ook
succes!
Comment