Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het zwanenmeer ballet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het zwanenmeer ballet

Mijn eerste test foto's met mijn DSLR!
    Ik weet, ik moet nog veel leren, daarom is constructieve kritiek welkom.

Exif zit nog in de foto

1.

2.

3.

Grtz

G-rar
    Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Re: Het zwanenmeer ballet

Geen slecht begin, een beetje krap gekadreerd.
    Moeilijk onderwerp natuurlijk met dat felle wit.
    Het wit lijkt me redelijk onder controle. Er zit nog voldoende detail in (niet uitgebrand).
    Misschien 2 en 3 ietsje te licht in de witte partijen?
    Groeten,
    Stefan

Comment

Bedankt voor de reactie,
      Ik had deze opmerking ook al voor mezelf genoteerd.
      Wat zou een oplossing kunnen zijn hiervoor ?
      (zonder dat de omgevende kleuren ook donkerder/minder fel worden natuurlijk)
      Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

2 opties hé.
        Teruggaan en de belichting aanpassen (misschien eens een beetje onderbelichten, of de lichtmeting op het wit doen).
        Of (aangeraden bij dit zeer slechte weer). Via nabewerking de belichting wat naar beneden trekken.
        Groeten,
        Stefan

Comment

Dit zijn al zeer goede resultaten... je hebt dit nog gedaan. Meten op de felste/lichtste gedeelten om overbelichting tegen te gaan. Daarna via bewerkingsprogramma bijsturen. Het werd je reeds meegedeeld. Een beetje oefenen en je komt er wel uit.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Alvast bedankt,
            En idd, oefening baart kunst, zoals bij alles
            Bij volgende foto's zal ik daar ook proberen op te letten.

Eigenlijk heb ik tot nu toe enkel met een compact cameratoestel gewerkt, maar omdat je daar niet veel mee kon doen wou ik graag een DSLR.
            Aangezien dit toch een kleine investering is, heb ik eerst een maand dit forum gevolgd en veel filmpjes op youtube bekeken ivm fotografie waarin ze tips/uitleg geven enz..
            Omdat ik er nog steeds zin in had (na die maand), heb ik me dan maar een toestel aangeschaft om mijn vergaarde kennis wat te oefenen in de praktijk.
            (+ het maakt het wat makkelijker om verdere kennis op te doen )

Edit: Gooi er ook nog maar wat literatuur bij waar ik de info uithaal(de)
            Last edited by G-rar; 13 november 2010, 10:39.

Comment

Om wat reklame te maken voor de Nederlandse tegenhanger van Shoot...
              Op zoom.nl staan een paar zeer interessante initiatie video's waar ik veel aan gehad heb. Oa. belichting wordt zeer begrijpelijk uitgelegd.
              Groeten,
              Stefan

Comment

Bedankt voor die nuttige tip hehe
                Ik zoek het even op

Comment

Een leuke reeks en inderdaad niet eenvoudig om van de eerste keer optimaal te belichten. Ik heb er in ieder geval met plezier naar gekeken.
                  Luc

Comment

Mooi om te horen LucFT!

Comment

Voor de eerste keer dit te fotograferen vind ik dit al heel knap hoor! Ik ben benieuwd naar de volgende reeks!
                      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Working...
                      X