Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meer van mezelf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meer van mezelf

Nog een foto als slot aan de reeks http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post2891173 , http://forum.belgiumdigital.com/f66/...er-338876.html.

Deze is anders van benadering maar zit qua omzetting in dezelfde sfeer.
    Ik heb wel ondervonden dat het niet vanzelf gaat om met een draaibaar spotje aan 't plafond en een bureaulampje een bruikbaar zelfportret te maken, zeker niet met een 1.4 lens, volledig open en met een lange afstandsbediening. Vooral de scherpte wil nogal eens mis zitten.

De twee "spots" zijn lichten tegen de gevel van een gebouw aan de overkant die door de gordijn schijnen. Het derde licht is een UFO ?? (Mogelijk een reflectie van de bureaulamp)

Ik laat het aan jullie over om te bepalen of het resultaat er mag zijn.

Alvast bedankt.
    Luc

Re: Meer van mezelf

Maak 'm maar vierkant, dan vind ik het een goeie.
    Scherpte vind ik hier niet zo heel erg van belang.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Zie je wel dat het een mooie is MET mond
      Ik zou toch eens proberen om te croppen zodat die 3 witte spots niet meer zichtbaar zijn.
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Hier sta je voor een dilemma. Ofwel crop je tot portret ofwel laat je hem zo. In laatste geval spelen de 3 spots (gelukkig oneven = sterk) een aanvullende rol in de foto want de persoon lijkt er zich op te fixeren, een beetje verbaasd. M.a.w. portret of beeldtaal.
        Misschien nog wat harder (contrast), weet niet ?
        Toch proficiat je eigen voor te stellen en je bent verdorie nog ne knappe gast. Benieuwd hoeveel vrouwelijk schoon hierop zal reageren
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Voor mij niet croppen...!
          Ik hou van zo'n foto's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Toch proficiat je eigen voor te stellen en je bent verdorie nog ne knappe gast. Benieuwd hoeveel vrouwelijk schoon hierop zal reageren
            Niet echt mijn type
            Maar wel geslaagd portret, die 3 licht bollen, ben ik nog niet aan uit voor mezelf.

Groeten,
            Stefan

Comment

Bedankt voor de positieve reacties. Ik wil niet tegendraads zijn, maar ben zelf geen voorstander van het wegcroppen van het rechtergedeelte. Mijn buikgevoel - en dat kan al eens mis zijn - zegt dat het zo hoort. De ruimte rechts hoort erbij en de 'spots', samen met de golven van het gordijn voegen iets toe aan de sfeer. Als het een portret-zonder-meer had moeten zijn, dan had ik een egale achtergrond moeten gebruiken.

Ik zit niet snel om woorden verlegen, maar op de meer persoonlijke opmerkingen vind ik deze keer geen gepaste repliek. . . . . . . . . . . . . . . . etc.

Luc

Comment

Knap zelfportret hoor.
                De gordijnen, als lijnenspel van licht en donker, en lijnenspel van lijnen op zich, geven hier wel een meerwaarde. De spots doorbreken dit dan weer een beetje ...
                Maar uiteindelijks is het soms wel belangrijk om je buikgevoel te volgen, ....
                groetjes,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Met de ernst van Sean Connery die weer eens de natie moet redden, daarin gefaald heeft
                  en nu broedt op plan B.
                  Maar al bij al vind ik het een mooi, bedachtzaam zelfportret.

Comment

Working...
                  X