Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gloeilamp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gloeilamp

Tiens, ik kijk recht op m'n scherm en heb geen probleem om het omhulsel te zien. Ook bij mij komen afdrukken overeen met hetgene ik op m'n scherm zie.

Lijkt me vrij vervelend als er zich zo'n verschillen voordoen bij iedereen individueel. Maakt gelijk ook dat de foto's die ik post er dan ook bij jullie anders gaan uitzien.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Tiens, ik kijk recht op m'n scherm en heb geen probleem om het omhulsel te zien. Ook bij mij komen afdrukken overeen met hetgene ik op m'n scherm zie.

Lijkt me vrij vervelend als er zich zo'n verschillen voordoen bij iedereen individueel. Maakt gelijk ook dat de foto's die ik post er dan ook bij jullie anders gaan uitzien.
      Daar raakt ik stilaan vast van overtuigd. Soms verbaasde me sommige eigenaardige reacties, ook over kleur. Heb in mijn omgeving eens een test gedaan en bleek dat er (zelfs grote) verschillen zijn betreffende, contrast, kleurbalans, helderheid en scherpte - op TV schermen zijn de verschillen nog groter ! Conclusie, ieder kijkt op zijn manier en vind dat best, maar wij met delen van onze foto's, ja....
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Daar raakt ik stilaan vast van overtuigd. Soms verbaasde me sommige eigenaardige reacties, ook over kleur. Heb in mijn omgeving eens een test gedaan en bleek dat er (zelfs grote) verschillen zijn betreffende, contrast, kleurbalans, helderheid en scherpte - op TV schermen zijn de verschillen nog groter ! Conclusie, ieder kijkt op zijn manier en vind dat best, maar wij met delen van onze foto's, ja....
        Misschien gaan we hier een beetje off-topic, maar blijft toch enigzins met betrekking tot het beeld van de TS...

Maar de laatste tijd, terwijl veel forum-collega's hun pracht en praal qua herfstkleurtjes presenteren, vind ik ze echt wel 'overdone'... Vooral naar hun gebruik van invullicht toe, dat ik denk: "zie je dat niet dat je je invullicht teveel geforceerd hebt en je kleuren aan het dichtlopen zijn"? En dat terwijl er meestal veel posi reakties zijn. (ok, veel vriendschappelijke woordjes dan wel, maar toch).

Maar m'n belichting & kleuren op het scherm bij mij matchen met hetgene ik afdruk... so?
        www.brunodyserinck.be

Comment

Als het omhulsel zoveel ophef maakt, vind ik het al geslaagd!
          Merci voor diegene die opbouwende kritiek gegeven hebben. Jullie hebben een punt en maken van mij hopelijk een beter fotograaf.

Comment

hier zie ik zonder problemen het omhulsel.
            zelf had ik ook graag een stuk van de lampvoet gezien.
            nu je weet hoe het moet kan je makkelijker alles nog eens opnieuw doen. vraagt niet veel moeite en je gaat er dan met sprongen op vooruit
            nu al een goed idee en mooie foto
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Ook ik zie het omhulsel wel. Het staat er goed op, maar daar blijft het dan ook bij voor mij. Niet echt origineel, het mist 'iets'. Met het thema 'licht' valt zoveel meer te doen.
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                Ook ik zie het omhulsel wel. Het staat er goed op, maar daar blijft het dan ook bij voor mij. Niet echt origineel, het mist 'iets'. Met het thema 'licht' valt zoveel meer te doen.
                Zoals ik bovenaan al zei: Het was gewoon te doen om die gloeilamp (fototechnisch dan). Zou het mij lukken om daar iets deftig van te maken? Creatief gedeelte van mijn brein stond af op dat moment. Het waren de cijferkes die de bovenhand kregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
                  Zoals ik bovenaan al zei: Het was gewoon te doen om die gloeilamp (fototechnisch dan). Zou het mij lukken om daar iets deftig van te maken? Creatief gedeelte van mijn brein stond af op dat moment. Het waren de cijferkes die de bovenhand kregen.
                  Je kan niet anders dan proberen en proberen. Fotografeer die gloeilamp in alle mogelijk hoeken, alle mogelijke crops en dan kan je toch nog de 'cijfertjes' juist krijgen.
                  Ik snap wel wat je bedoelt hoor, dat je technisch wil oefenen. Maar een foto is meer dan techniek. Ik vind dat een gemis bij ons op de avondschool. Nog geen enkele keer heb in de les gehoord om na te denken wat je met een foto wil vertellen, wat je in beeld wil brengen... Kadreren dat wel, maar over de inhoud niets, vind dat heel jammer want daar draait het toch allemaal rond?
                  En nu hup, die gloeilamp voor je camera!
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                    Je kan niet anders dan proberen en proberen. Fotografeer die gloeilamp in alle mogelijk hoeken, alle mogelijke crops en dan kan je toch nog de 'cijfertjes' juist krijgen.
                    Ik snap wel wat je bedoelt hoor, dat je technisch wil oefenen. Maar een foto is meer dan techniek. Ik vind dat een gemis bij ons op de avondschool. Nog geen enkele keer heb in de les gehoord om na te denken wat je met een foto wil vertellen, wat je in beeld wil brengen... Kadreren dat wel, maar over de inhoud niets, vind dat heel jammer want daar draait het toch allemaal rond?
                    En hoe ga jij dat allemaal vastleggen als je (nog) geen techniek hebt?
                    www.brunodyserinck.be

Comment

De sterkste foto's zijn deze met inhoud (beeldtaal) dat is al vele jaren zo en wereldwijd. Techniek is een hulpmiddel om betreffende beelden te realiseren, beiden zijn dus complementaire. Oei, nu ga ik weer wat moeten horen (lezen)
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        De sterkste foto's zijn deze met inhoud (beeldtaal) dat is al vele jaren zo en wereldwijd. Techniek is een hulpmiddel om betreffende beelden te realiseren, beiden zijn dus complementaire. Oei, nu ga ik weer wat moeten horen (lezen)
                        Zonder techniek zal je niet het beoogde gevoel kunnen vastleggen.
                        Maar dat wil ook niet zeggen dat je met een grote technische kennis gevoelige platen kunt maken.
                        www.brunodyserinck.be

Comment

Working...
                        X