Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gloeilamp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gloeilamp

Ik wou het ook eens uitproberen: de gloeilamp.
    Geen gefoefel met de spanning of in serie plaatsen met een andere lamp.
    Lamp van 60 W op volle spanning.
    Zou hem goed zijn om te gebruiken voor onze opdracht 'licht' in de avondschool?

Re: Gloeilamp

Ik weet dat dit niet direct het origineelste onderwerp is, maar had gewoon graag wat reacties en tips gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
      Ik weet dat dit niet direct het origineelste onderwerp is, maar had gewoon graag wat reacties en tips gekregen.
      Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
      - Camera Model
      - Lens
      - Sluitertijd
      - Diafragma
      - ISO waarde
      - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hierbij dan de gegevens:

SONY DSLR-A200
        f/5.6
        1/4000 sec
        ISO 100
        lichtsterke lens f/1.8 - 50 mm

Comment

Op zichzelf gezien een geslaagde opname maar mist wat spanning, expressie of originaliteit. Verticale presentatie zou dit voor een groot stuk kunnen oplossen waardoor je die niets zeggende zwarte vlakken kan reduceren. De rest hangt af van de interpretatie van je lesgever. Veel succes !
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Verdienstelijk resultaat. Ik hoop dat je leraar dat ook vindt.
            Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Op zichzelf gezien een geslaagde opname maar mist wat spanning, expressie of originaliteit. Verticale presentatie zou dit voor een groot stuk kunnen oplossen waardoor je die niets zeggende zwarte vlakken kan reduceren. De rest hangt af van de interpretatie van je lesgever. Veel succes !
              Ik sluit me hier bij aan, laat het cretieve nu in je los om mooie compo's te ontdekken/creëren .

grtjs
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Misschien eens experimenteren met een meer dichtgeknepen diafragma?

Het is in ieder geval een goeie registratie, maar mist nog wat 'punch'...
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Spijtig dat de lampvoet er niet op staat. Je had misschien beter voor portret-formaat gekozen.., maar dat is persoonlijke smaak.
                  Groeten, Chris

Comment

De meeste waren in portretstand getrokken. Deze was dat niet maar was het best geslaagd. Ik kan deze foto uiteraard nog croppen.
                    Wat ik er goed aanvind is het glazen omhulsel dat een beetje zichtbaar is.
                    Heb idd ook niet creatief nagedacht. Was eigenlijk ook gewoon om te kijken of ik een deftig beeld kon maken.
                    Alvast merci voor diegene die hem goed vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
                      De meeste waren in portretstand getrokken. Deze was dat niet maar was het best geslaagd. Ik kan deze foto uiteraard nog croppen.
                      Wat ik er goed aanvind is het glazen omhulsel dat een beetje zichtbaar is.
                      Heb idd ook niet creatief nagedacht. Was eigenlijk ook gewoon om te kijken of ik een deftig beeld kon maken.
                      Alvast merci voor diegene die hem goed vinden.
                      Sorry maar ik zie op mijn scherm niets van een omhulsel. De meesten hebben niet gezegd CROPPEN maar verticaal of portretstand. En trouwens snij eens uit tot een vierkante presentatie dan moet je niet croppen. Proberen en kijken !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Sorry maar ik zie op mijn scherm niets van een omhulsel.
                        Dan vrees ik dat uw scherm niet goed afgesteld staat?
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Dan vrees ik dat uw scherm niet goed afgesteld staat?
                          Zou goed kunnen maar wie zijn scherm staat dan wel goed afgesteld ? Ik weet dat dit voor ieder anders is. Volgens mijn afgesteld scherm zijn mijn foto's (prints) perfect, net zoals ik ze voorbereidt en zie op het scherm. Een standaard afstelling voor iedereen hetzelfde bestaat naar mijn weten niet, het zou nochtans een zegen zijn.

Comment

Ook ik zie het omhulsel slechts als ik onder een extreme hoek bekijk.

Maar ook bij komt de calibratie van mijn scherm overeen met de afdrukken in mijn boeken.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Ook ik zie het omhulsel slechts als ik onder een extreme hoek bekijk.

Maar ook bij komt de calibratie van mijn scherm overeen met de afdrukken in mijn boeken.
                              Heb dit nu ook eens uit een zeer extreme hoek gezocht en kijk, ja dan zie je omhulsel een beetje verschijnen - maar zo kijk je niet naar je scherm in normale doen. Thanks Plaatwerker, goed opgemerkt en tip.

Comment

Working...
                              X