Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meryem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meryem

Hier enkele foto's van onze nieuwste aanwinst, is het of zo of zo
    hoe komt het toch wanneer je foto's downsized met BD-sizer er zoveel scherpte verloren gaat, want de originele zijn toch heel wat scherper
    grt. Ria

Re: Meryem

Bij het verkleinen met BDsizer ALTIJD de verscherping op 10 % zetten.
    Probeer het eens.
    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Bij het verkleinen met BDsizer ALTIJD de verscherping op 10 % zetten.
      Probeer het eens.
      Groetjes
      Dat doe ik altijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
        Dat doe ik altijd
        Een goede gewoonte.

Kijk eens naar de sluitertijden, die zijn veel te lang om bewegingonscherpte uit te sluiten. De minste beweging van baby of fotografe zorgt voor onscherpte.

Probeer voor dit soort foto's niet trager te gaan dan 1/60".
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik sluit me aan bij Jos.
          Proficiat met jullie aanwinst.
          Groeten,
          Stefan

Comment

Je foto's zijn genomen op 1/30e en 1/25e sluitertijd. Dat kan inderdaad best lastig zijn om stil te houden uit de hand, of als je onderwerp zelf beweegt. Bij de 2e en 3e valt het heel goed mee, de eerste is echter te onscherp. Gezien bij de 1e een deel van de kledij wel scherp is denk ik dat het probleem niet de sluitertijd is maar dat je gewoon op het verkeerde scherpgesteld hebt. Een tip: bij portretten altijd scherpstellen op de ogen van je onderwerp, want daar kijk je eerst naar als je een foto ziet. Babyfoto's zijn altijd het mooist met natuurlijk licht. Dicht bij een noordvenster geeft vaak het mooiste resultaat.
            Speel ook wat met je onderwerp om te zien welke compositie je het leukst vindt: de ganse baby, vanaf de torso, enkel het hoofd of zelfs enkel het aangezicht. En wat je positie betreft: iedereen is gewoon om babies van boven af te zien: zet jezelf eens op een ongewone positie (bvb op hun hoogte) en je zult zien dat de foto daardoor meteen een stuk interessanter wordt.
            Proficiat met de uitbreiding!
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              Je foto's zijn genomen op 1/30e en 1/25e sluitertijd. Dat kan inderdaad best lastig zijn om stil te houden uit de hand, of als je onderwerp zelf beweegt. Bij de 2e en 3e valt het heel goed mee, de eerste is echter te onscherp. Gezien bij de 1e een deel van de kledij wel scherp is denk ik dat het probleem niet de sluitertijd is maar dat je gewoon op het verkeerde scherpgesteld hebt. Een tip: bij portretten altijd scherpstellen op de ogen van je onderwerp, want daar kijk je eerst naar als je een foto ziet. Babyfoto's zijn altijd het mooist met natuurlijk licht. Dicht bij een noordvenster geeft vaak het mooiste resultaat.
              Speel ook wat met je onderwerp om te zien welke compositie je het leukst vindt: de ganse baby, vanaf de torso, enkel het hoofd of zelfs enkel het aangezicht. En wat je positie betreft: iedereen is gewoon om babies van boven af te zien: zet jezelf eens op een ongewone positie (bvb op hun hoogte) en je zult zien dat de foto daardoor meteen een stuk interessanter wordt.
              Proficiat met de uitbreiding!

Bedankt voor de nuttige tips, zal die zeker uitproberen

Comment

Working...
              X