Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
over nagedacht is niet de echte beschrijving
ik was al vier dagen ballonnen aan het fotograferen en ik werd dat een beetje moe
vandaar dat ik eens naar het plafond keek en ik vond dat wel iets hebben
best wel geslaagd. zo zie maar wat je niet al ziet als je verder kijkt dan je "ballon" lang is. ik vind alleen dat lijntje(kader) in deze foto storend omdat die al uit rechte lijnen bestaat. maar daar doorheen kijkend
pp = postprocessing of nabewerking (Gimp, photoshop of iets anders, dat doet er niet toe). Sorry te veel en te lang op een Engelstalig forum rondgehangen.
Met lenscorrectie bedoel ik dat de horizontale lijnen een beetje bol staan. In veel fotobewerkingsprogramma's is er een mogelijkheid om dat de corrigeren, zodat die mooi recht worden, waardoor de foto nog beter wordt. Hoe meer groothoek hoe meer kans op tonvormige vertekening.
Als je er naar kijkt, dan heb er toch over nagedacht. Je krijgt positieve opmerkingen, ook van mij dus weet dit te waarderen ! Heel knappe opname en de zijwanden mogen voor mij wat bol staan dit geeft nou net het "cachet" aan deze foto
pp = postprocessing of nabewerking (Gimp, photoshop of iets anders, dat doet er niet toe). Sorry te veel en te lang op een Engelstalig forum rondgehangen.
Met lenscorrectie bedoel ik dat de horizontale lijnen een beetje bol staan. In veel fotobewerkingsprogramma's is er een mogelijkheid om dat de corrigeren, zodat die mooi recht worden, waardoor de foto nog beter wordt. Hoe meer groothoek hoe meer kans op tonvormige vertekening.
Luc
hallo,
ik heb eens een lensvervorming uitgetest met gimp2
nu is vanboven zwarte strook niet goed, ik denk dat ik scheef stond onder die lichten, spijtig, maar ja
bedankt voor de tips en tot later, tot een volgende foto
Pieter, je kan heb beter corrigeren als jij gedaan hebt hoor.
Hieronder plaats ik jouw foto, aangepast in PS. Ik heb door je kader iets meer moeten croppen, maar volgens mij staat alles nu wel recht.
Als ik hem terug moet verwijderen geef je me maar een seintje, want straks verschijnen hier misschien weer de forumregels.......
Pieter, je kan heb beter corrigeren als jij gedaan hebt hoor.
Hieronder plaats ik jouw foto, aangepast in PS. Ik heb door je kader iets meer moeten croppen, maar volgens mij staat alles nu wel recht.
Als ik hem terug moet verwijderen geef je me maar een seintje, want straks verschijnen hier misschien weer de forumregels.......
Groetjes
hallo
van mij heb je toestemming hoor
laat maar staan, als dat mag van de forummoderators
Comment