Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meetrekken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meetrekken

Voor mijn opdracht van school. Aanvaardbaar?

.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Re: Meetrekken

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
    ... Aanvaardbaar?
    Voor mij niet. De tekst op de deur zou ook leesbaar moeten zijn.

Lang geleden heb ik hier eens een uitleg geschreven, over de meest voorkomende fout bij panningfoto's: KLIK!

Vermist de vrachtwagen een horizontale lijn volgt, was deze panning perfect uitvoerbaar vanop een statief (met panoramakop). Op die manier had je verticale bewegingsonscherpte kunnen uitsluiten.

Met beeldstabilisatie zou het iets makkelijker moeten zijn.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Lang geleden heb ik hier eens een uitleg geschreven, over de meest voorkomende fout bij panningfoto's: KLIK!

Vermist de vrachtwagen een horizontale lijn volgt, was deze panning perfect uitvoerbaar vanop een statief (met panoramakop). Op die manier had je verticale bewegingsonscherpte kunnen uitsluiten.
      Met beeldstabilisatie zou het iets makkelijker moeten zijn.
      Gelezen Jos.
      Leraar had gezegd 1/30 à 1/60 ste. Is nu 1/20 ste. Jij zegt nemen op 1/125 ste.
      Ga dan al niet snel een scherpe achtergrond krijgen, ipv een bewegende.
      Is ook uit de hand genomen.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Gelezen Jos.
        Leraar had gezegd 1/30 à 1/60 ste. Is nu 1/20 ste. Jij zegt nemen op 1/125 ste.
        Ga dan al niet snel een scherpe achtergrond krijgen, ipv een bewegende.
        Is ook uit de hand genomen.
        De verhouding tussen de sluitersnelheid en de snelheid van het onderwerp bepaald de wazigheid van de achtergrond, dat spreekt voor zich.

Er zijn vrachtwagens genoeg op de snelweg, allemaal gehaast én begrensd op 90 km/uur. Ideaal om te oefenen met verschillende sluitertijden en ... op techniek.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
        X