Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spotten in Steenokkerzeel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• spotten in Steenokkerzeel

Vandaag eerste keer gaan spotten

Canon 7D, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Canon speedlite 430EXII

Re: spotten in Steenokkerzeel

Voor een eerste keer vindt ik 'm best geslaagd. Ben zelf nog nooit gaan spotten, maar kan me bedenken dat dit enorm leuk is.

Over de foto:
    - hij mist wat scherpte
    - de kleuren vindt ik persoonlijk nogal flets
    - de start-/landingsbaan helt af naar links.

Deze 3 punten zijn vrij snel softwarematig te verhelpen.

Verder merk ik ook veel stof op je foto. Kan natuurlijk dat het een regenachtige dag was. Als het niet op de lens zat zou ik overwegen de sensor te (laten) reinigen.

Ik ben zo vrij geweest je foto even onder handen te nemen. Voor sommigen zal het 'er over' zijn, maar ieder heeft zo zijn voorkeur. Indien je wil haal ik 'm er wel weer af.

grt,
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Ik sluit mij bij D_Reamzzz aan. misschien ook voor de neus een beetje meer ruimte laten. Maar het is zeker moeilijk om te pannen in het begin en zoveel in de gaten te houden.'k zou zo zeggen: volhouden en oefenen.
      Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

Comment

De bewerkte foto mag zeker blijven, het resultaat ziet er zekers beter uit.
        Ik ben nog maar een paar weken bezig met fotografie, wel al veel gelezen op het fotum voor de verschillende instellingen maar het blijft zoals je zegt veel oefenen.
        Wat de kleuren betreft zijn inderdaad flets zou dit kunnen zijn door mijn toestel zelf? Heb namelijk een eos 300 d en de lens die erop zit is een sigma dc 18-200, deze heb ik al zo'n 8 jaar in mijn bezit maar ben aan het overwegen om toch een ander toestel te kopen.
        Ik dacht aan de canon 7D of canon 60D.
        Ik zie ook die grijze vlekjes op mijn foto's, heb nogthans de lens gekuist.
        Instellingen waren iso 400, f 22 , 1/60sec
        Ik zet er nog ene bij die ik gisteren heb gefotografeerd
        Canon 7D, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Canon speedlite 430EXII

Comment

Het zijn duidelijk sensorvlekjes. Die zijn relatief makkelijk weg te klonen, maar misschien toch tijd om inderdaad eens je sensor te reinigen (mijn sensor is er ook weeral aan toe ). In beide foto's zitten de vliegtuigen nogal genepen en ze zijn zelfs een stukje van hun hoogteroer kwijt. Bij de eerste foto zou ik ook nog het oranje baken wegclonen.
          Maar vooral meer ruimte dus rond de vliegtuigen.
          Groetjes

Comment

eventueel ook je iso en diafragma zo regelen dat je op een sluitertijd van 1/250 uitkomt. Zal zeker een gunstig effect hebben op de scherpte van je foto. Ik vindt f22 nogal hoog. Zou zelf persoonlijk voor f8 of zo gaan. Je staat toch op een redelijke afstand.

grt,

Raf
            Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

mooie foto's, waar stond je juist ?
              Mijn blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
                mooie foto's, waar stond je juist ?
                Gokje, asielcentrum...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Gokje, asielcentrum...
                  Op het bergje tegen de draad ? Ik vraag mij altijd af of dat wel mag....
                  Mijn blog

Comment

Tuurlijk. Er staat nergens een verbod.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Tuurlijk. Er staat nergens een verbod.
                      Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
                      Op het bergje tegen de draad ? Ik vraag mij altijd af of dat wel mag....
                      scanner meenemen , dan hoor je het als ze je komen wegjagen ...
                      en je kan naar de vliegers luisteren ...
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Ik parkeer me aan de watertoren in Steenokkerzeel (daar mag je parkeren), dan stap je zo'n 100 aan 200 meter richting landingsbaan. Daar kun je zeer mooie foto's maken ze passeren rakelinks over je hoofd.
                        Voor zicht op de landingsbaan moet je idd naar het asielcentrum op het bergje tegen de draad gaan staan, voor zover ik weet mag je daar staan er staat daar niks van verbod.
                        Een goede site om te weten waar de vliegtuigen landen is http://casper.frontier.nl/

Comment

Working...
                        X