Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
even geduld hebben het duurt soms een of twee dagen voor er reaktie komt. Zelf ben ik ook aan het experimenteren met kleur in monochroom, maar hier heb ik de indruk dat er iets is misgelopen met de nabewerking. Bij foto 2 had je misschien de horizon op 1/3 of 2/3 van je foto gezet ipv net in de helft. In foto 1 staat de dame wel beter gepositioneerd maar de horizon weer in het midden.
maar hé, wie ben ik, ik ben zelf ook maar een beginner.
grts
Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.
Het kan inderdaad wat duren voor er reacties komen. Vele kijkers zijn niet geregistreerd en kunnen geen comments geven.
Over de foto's zelf. Ik vind ze wel een speciaal sfeertje hebben. Een beetje jaren '60 foto's die afgeschenen zijn. Ik kan het wel smaken.
Dat de horizon in het midden ligt stoort mij minder. De aandachtspunten (dame en golfbreker) liggen op 1/3 en die vallen me meer op.
Nu ga ik muggeziften, maar iets wat mij voor de één of andere reden altijd een beetje stoort is een horizon die niet recht is. Bij foto 1 loopt de zee een beetje leeg naar links.
Geduld is een schone deugd...
Foto 1 vind ik wel iets speciaals. Het is niet echt mijn ding maar ik vind hem zeer zeker mooi.
Gezien de nabewerking kan ik weinig zeggen over de feitelijke foto zelf. Je hebt de dame wel mooi gepositioneerd.
Bij de tweede voel ik helemaal niets, dus daar ga ik ook niets over schrijven.
As je met van die (extreme?) bewerkingen post, loop je misschien het risico dat mensen niet goed weten hoe te reageren of hoe je foto correct te becommentariëren. Alleszins, dat geldt toch voor mij.
Ik reageer nu omdat ik het erg voor je vond dat er nog geen enkele reactie was, maar om eerlijk te zijn wist ik gisteren helemaal niet goed wat te zeggen over jouw foto's hier. Snap je?
Z e zijn zeker niet slecht maar, nogmaals, ik heb er geen voeling mee en ze zijn behoorlijk nabewerkt en dan vind ik het moeilijk te beoordelen. En ik denk dat ik dus niet de enige ben.
Greetz and keep up the good work!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Bedankt voor de commentaren.
Blijkbaar ben je ofwel voor ofwel tegen de bewerking. Dit bewijst nog maar eens dat een al dan niet goede beoordeling van een foto afhangt van persoonlijke smaak.
Blijkbaar ben je ofwel voor ofwel tegen de bewerking. Dit
bewijst nog maar eens dat een al dan niet goede beoordeling van een foto afhangt van
persoonlijke smaak.
Er zijn wel een paar criteria, maar voor het overige heb je gelijk, het is iets persoonlijks.
Zoals alle kunst.
Nu, bij de eerste vind ik de bewerking wel mooi. Apart en veel sfeer. Als een foto van
iemand die zich herinnert toen hij voor de eerste keer aan zee was.
De tweede kan me een pak minder bekoren. Te weinig sfeer, bewerking om bewerking.
Ik heb weinig gevoel met het vertoonde.
Maar, zoals je zelf al zei: persoonlijke smaak.
Comment