Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste vriendschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste vriendschap

Hallo,

Foto gisteren genomen tijdens een stralende herfstwandeling , wat een verschil met vandaag .
    Het is geen crop, ik wou hier echt het handje als hoofdrolspeler in deze foto.
    Wat vinden jullie ervan, graag jullie gewaardeerde comments.

1/320, F2.8, Iso200, 98mm

grtjs,
    Edje c
    Last edited by Edje C; 2 november 2010, 20:12.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Eerste vriendschap

Lijkt me geen beginnersfoto maar had graag toch meer paard gezien
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

van mij mocht het paard zijn bek er ook volledig op en misschien ook wel de ogen
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Het principe van de foto vind ik goed maar ik volg mijn voorhangers; had ook graag de foto gezien met meer paard.
        Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

Comment

Dank voor jullie comments, had deze algemene opmerking wel ergens verwacht .
          Maar ik zag op dat moment plots de foto voor mij en ik moest vrij snel werken. Slechts enkele shots kunnen maken waarvan deze qua belichting er heel mooi uitkwam. Ik heb er ondertussen een tweede bijgezet met meer paardenmond, vogels hebben een bek , maar helaas ook met meer opa op de achtergrond die het mooie herfstpallet kwam blokkeren .

grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

leuk en dan vooral de tweede.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

2e foto is leuk , al had ik hem liever gezien in zwart-wit met zelfs een beetje sepia toegevoegd
              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ga hier ook voor de aarzelende kennismaking van de tweede. Sluit ook het mooiste aan
                bij je titel.

Comment

Voor mij ook nr. 2. De eerste is goed als inleiding van het verhaal, maar zou sterker geweest zijn als de mond van het paard er op stond zoals bij de tweede.
                  (Tijd voor een beetje knip- en plakwerk??)
                  Luc

Comment

Bouk, Bloatenaas, Doudeke en LucFT, ook jullie bedankt voor de comments, blij te horen dat nr 2 wel goed zit .

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                    2e foto is leuk , al had ik hem liever gezien in zwart-wit met zelfs een beetje sepia toegevoegd
                    Heb eens een poging tot omzetting gedaan en erbij geplaatst, nog niet aan gedacht maar vind het best wel ok maar is het geslaagd? Eerste keer eigenlijk dat ik nr zwart/wit ga, zou ik eens wat vaker moeten doen denk ik .

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                    Voor mij ook nr. 2. De eerste is goed als inleiding van het verhaal, maar zou sterker geweest zijn als de mond van het paard er op stond zoals bij de tweede.
                    (Tijd voor een beetje knip- en plakwerk??)
                    Luc
                    Wat bedoel je precies LucFT, ben (nog) niet zo'n held in de fijne kneepjes van ps .

grtjs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                      Wat bedoel je precies LucFT, ben (nog) niet zo'n held in de fijne kneepjes van ps .
                      Geen enkele reden voor , Edje C.
                      Ik moet hier eigenlijk zijn. In gedachte zag ik een combinatie van de twee foto's via enig knip- en plakwerk, maar zo simpel is het niet. Je zit met het schaalverschil en de vrij lastige baardharen. Laat ons het er op houden dat mijn gedachten sneller waren dan mijn verstand. Sorry.
                      Luc

Comment

Kga ook voor nr 2, redenen zijn reeds aangehaald.
                        ::: Flickr :::

Comment

De tweede is een prima inhoudelijke foto, teder en vriendschap ten top. Daar moet absoluut niets meer op, de kijker mag ook een inspanning leveren (denken en voelen) dat zijn nou net de sterkste beelden en tonen de intelligentie van de auteur.
                          De foto zou ook in zwart/wit tot zijn recht kunnen komen denk ik (expressie) maar dan echt zwart/wit met wat contrast
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Foto 2 is een knappe plaat ! Heel mooi vastgelegd. Ook mooie scherpte !
                            Voor de zw versie, die komt hier bij mij op het scherm een klein beetje " gelig " over.
                            Kan zijn dat dit de bedoeling is.
                            Voor mij, persoonlijk, zou hij nog wat meer intenser zw mogen zijn. Maar da's weer persoonlijk stijl.

groeten,
                            deka
                            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
                            X