Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roadtrip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roadtrip

Een eerste -vlugge- bewerking van een van de reisfoto's van de afgelopen vakantie. Waarschijnlijk volgen er nog wel enkelen, maar deze vond ik goed gelukt.
    Het gebrek aan scherpte op de voorgrond is een technische beperking, maar ik vond het goed de aandacht naar boven trekken...

Zo, ik heb me even bezig gehouden en heb een paar dingen veranderd, die Bouk had aangereikt. Blijkbaar is de korrel vooral een bijwerking van het verscherpen van de foto, dus heb ik nog even een maskertje moeten knippen. Beide foto's zijn verscherpt met dat maskertje en zouden dus minder ruis mogen hebben, en de tweede foto is ook nog eens gecropt met een paar centimeter van de onderkant... Ik weet nog niet of ik helemaal overtuigd ben. Ik neig toch nog altijd meer naar de grotere crop.

Last edited by MadHatter; 29 oktober 2010, 15:09. Reden: Met Update

Re: Roadtrip

tijdens het kijken, was je aan het centreren.
    haal eens een stuk van de onderkant af.
    ontruis de boel eens.
    en verscherp de opname.
    denk dat je dan een mooi plaatje krijgt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      tijdens het kijken, was je aan het centreren.
      haal eens een stuk van de onderkant af.
      ontruis de boel eens.
      en verscherp de opname.
      denk dat je dan een mooi plaatje krijgt.
      grt,bouk.
      Bedankt voor je reactie! Ik snap wat je bedoelt in verband met het croppen.
      Dat heb ik hier op de computer ook geprobeerd, en dan blijft er ofwel te weinig van de gele streep over, ofwel komt te horizon te zeer in het midden te liggen. Ik ga er nog wat aan frommelen

De ruis was me nog helemaal niet opgevallen, en lijkt me eerder door de jpg-conversie te komen. Dat ga ik meteen nakijken!
      De opname is al duchtig verscherpt en ik was bang om erover te gaan. Maar blijkbaar mag ik er nog een zwengel aan geven!
      Last edited by MadHatter; 28 oktober 2010, 17:48.

Comment

Laat ik maar eens 2x na elkaar reageren in mijn eigen topic...
        Goed, de updates zijn geplaatst, maar ik weet niet hoe ik dat in mijn titel kan veranderen? En nu ik de updates zo in het klein zie, lijkt het masker over de lucht niet bijzonder veel nut gehad te hebben. Ik zie nog steeds die lelijke korrel.
        Naar welke update gaat de voorkeur uit ? (Of misschien naar het origineel?)

Comment

Ik dacht net te schrijven dat ik niet vele verschil zie op je updates

Maar wel leuke & mooie foto!

PS: Editeer je eerste post en pas daar de Onderwerp regel aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
            Ik zie nog steeds die lelijke korrel.
            probeer dit eens:

Photo Ninja is a professional-grade raw converter that delivers exceptional image quality with a distinctive, natural look.

grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt voor de tip, Bouk. Ik heb de plugin even geprobeerd en ik ben wel overtuigd, moet ik zeggen. Het resultaat is te zien in de laatste update.
              Ik ben wel heel extreem moeten (en kunnen) gaan in die blauwe lucht, dus de volgende keer zal ik wel subtieler te werk moeten gaan.

Ik heb een heb de boel nog eens geüpdate met extra verscherping en de ruisverwijderaar, maar ik zie dat ik misschien nog wel een keertje extra met de burn-tool over de gele streep had mogen gaan. Hoewel het me eigenlijk niet zo stoort hier. Reacties ?

Comment

ik vind de tweede beter omdat er wat van die gele streep weg is. Mooie foto!
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Working...
                X