Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Hoe kan je zo'n vlek vermijden? Ik ben een leek ;-)
foto getrokken met: ISO100, f/9.0, 1/40 sec en flits (weet niet of dit uitmaakt).
grtz,
Willhelm
Dit is hoe ik het probeer wanneer ik zie dat er uitgebrande stukken op mijn foto zitten:
Probeer je belichting te meten op verschillende 'plaatsen' in je foto - en dan bedoel ik zowel donkere, lichte als neutrale - Eens je de belichting gemeten heb kadreer je je foto terug zoals gewenst en neem je verschillende foto's van hetzelfde. In principe zal er dan altijd wel 1 van de genomen foto's goed zijn.
Als je dan ook nog eens probeert te onthouden waar je je licht op had genomen bij de correcte foto, dan zal je al gauw intuïtief weten waar je je licht gaat meten.
Nogmaals, dit is hoe ik het doe en ik ben alles behalve een pro, maar voor mij werkt het.
PS: vermits jij jezelf een leek noemt en ik erelid ben van de bond van de vooruitzienden raad ik je aan je handleiding van je toestel te raadplegen aangaande het meten van het licht en he vasthouden van deze waarde voor een foto...
Vriendelijke groeten en vooral blijven proberen,
Mysti
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Eerste shots?
Laat de rest maar komen dan!
Ik vind ze allebei goed, zonder voorkeur, wel twee totaal verschillende plaatjes.
Die eerste roept bij mij een beeld op van een prachtig natuurlandschap 1 seconde vooraleer het vernield wordt door die kernexplosie op de achtergrond!
[mod]
Ik heb de foto's zichtbaar geplaatst in de openeningspost.
Dit kon je ook zelf doen dmv de knop "aanpassen" en vervolgens de correcte links te plaatsen in het bericht.
Comment