Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's

Voila, mijn eerste foto's zijn een feit. Ik heb ze binnen genomen onder het licht van spots dus niet zo ideaal eigenlijk. Maar toch zal ik ze posten.

De foto's zijn genomen met een sony a100 met minolta af 28-80 lens. Die ik een uurtje of drie geleden gekocht heb.

Re: Eerste foto's

2 leuke foto's om mee te beginnen.

Foto 1:
    Het kan aan de omzetting liggen maar ik vrees er voor.
    Het "gelaat" van de poes is helemaal uitgebrand. Waarmee ik bedoel dat het puur wit is
    zonder enige vorm van detail. Overbelicht in dit geval door je pop-up flash die je
    gebruikt hebt.

Foto 2:
    Sluitertijd van een halve seconde, en ik merk wat onscherpte dus denk ik meteen aan
    bewegingsonscherpte.
    Als je diafragma niet verder open kan (lager f-getal) kan je nog altijd je iso verhogen
    om nog aan een acceptabele belichting te komen.

In beide foto's zie ik dat de iso op 258 stond. Ik neem aan dat je auto-iso gebruikt.
    Probeer in ieder geval altijd te starten met een zo laag mogelijke iso, als je er dan met
    je sluitertijd en diafragma niet toe komt en de foto zou onderbelicht blijven dan pas
    ga je de iso gaan verhogen om alsnog uw foto correct te belichten.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

De eerste foto was overbelicht door de flash. Maar ik vond gewoon de ogen mooi.
      De tweede was zonder flash en een hond die niet makkelijk stil ligt.
      Maar ik zal straks eens proberen met een lagere iso waarde of F-getal.(als ik eerst weet hoe ik die moet veranderen).
      Maar nu eerst op naar de bib. Mss enige aanraders van boeken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sinte Bekijk bericht
        Mss enige aanraders van boeken?
        Aangezien je nog op zoek bent naar de instellingen en het aanpassen ervan is de handleiding op dit moment het beste boek . Veel oefenen en durven experimenteren met je instellingen, daar leer je zelf heel veel uit.
        Ik ben zelf ook nog niet zo heel lang bezig met fotografie maar door veel te oefenen, met vallen en opstaan , heb ik wel al veel geleerd. En ik moet nog steeds geregeld opstaan hoor , eigenlijk loopt het leerproces nooit op z'n einde en dat maakt het dan ook allemaal zo boeiend.

grtjs
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

nog een tip...
          veel storende elementen binnen,dus neem vooral als het kan foto's buitenshuis van de kat of hond.
          grtjs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
            nog een tip...
            veel storende elementen binnen,dus neem vooral als het kan foto's buitenshuis van de kat of hond.
            grtjs.
            Zal ik zeker doen. Maar gisteren was het al donker en vandaag is het nog niet gestopt met regenen. Nu pas komt de zon hier en daar door, dus ik zal straks effen naar buiten gaan.

Comment

Working...
            X