Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret. (bewerkt)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret. (bewerkt)

M'n eerste stapjes in het het fotograferen van portretten...

Voor sommigen onder jullie (velen?) zal dit misschien wel "over the top" bewerkt zijn, maar toch even jullie mening gevraagd...
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Re: Portret. (bewerkt)

Ok, blijkbaar zijn ze niet goed dus ...
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Comment

Persoonlijk vindt ik de tweede wel iets hebben, ook al is het over the top bewerkt.
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

eerste iets te kort bij het oog afgesneden.
        voor de rest niet slecht.

tweede, natuurlijk over the top.
        goede portretten maak je door een goede belichting, compositie, mimiek van het model.
        niet door onnodige bewerking.
        dat zijn gemakkelijkheidsoplossingen voor goedkoop succes.
        mijn idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          eerste iets te kort bij het oog afgesneden.
          voor de rest niet slecht.

tweede, natuurlijk over the top.
          goede portretten maak je door een goede belichting, compositie, mimiek van het model.
          niet door onnodige bewerking.
          dat zijn gemakkelijkheidsoplossingen voor goedkoop succes.
          mijn idee.
          Ik geef eerlijkheidshalve toe dat ik zelf graag foto's zie met bewerking, en vaak ook een onnatuurlijke bewerking ja... (dus eentje waarvan je het dus wel GOED ziet dat hij bewerkt is)

Niet iedereen hoeft toch persé hetzelfde graag te zien ?

Maar het is zekerrrr mijn bedoeling niet om bewerking als een gemakkelijkheidsoplossing te gebruiken om "goedkoop succes" te bekomen...
          Dit is mijn hobby, dit is wat ik graag doe...

In elk geval, ik heb het gevoel dat ik hier niet echt thuis hoor op dit forum...

Ik vind dat hier teveel wordt gekeken naar hoe het "MOET" ...
          En "moeten" staat niet echt in mijn woordenboek als het aankomt op fotografie... Ik trek graag op mijn gevoel af, en ik heb zo al de indruk gehad dat de dingen die ik hier mooi vind meestal worden afgekeurd om één of andere reden...

Blijkbaar ben ik een buitenbeentje en heb ik een volledig andere smaak dan de meesten hier, omdat hier vooral naar de "regeltjes" wordt gekeken en het lijkt alsof er niet buiten de lijntjes mag gekleurd worden...

Nuja, da's mijn mening dan weer natuurlijk...

Doch, bedankt voor de comment !

Comment

Zoals je zelf zegt;
            Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
            Niet iedereen hoeft toch persé hetzelfde graag te zien ?
            dus mag ook iedereen toch wel zijn eigen mening zeggen denk ik.
            Als je foto's op een forum plaatst dan vraag je de mening van anderen en dan kan je kritiek verwachten.
            De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nxke Bekijk bericht
              Zoals je zelf zegt;

dus mag ook iedereen toch wel zijn eigen mening zeggen denk ik.
              Als je foto's op een forum plaatst dan vraag je de mening van anderen en dan kan je kritiek verwachten.
              Dat begrijp ik, en alle respect daar ook voor!
              Maar gezien ik een volledig andere "stijl" heb die hier niet echt thuishoort zal ik ook nooit nix anders dan kritiek krijgen op mijn foto's...
              En 't is nu niet de bedoeling om mijn foto's te posten en telkens alleen maar kritiek te krijgen hé, where's the fun in that?

Comment

Haar gezicht lijkt wel vervormd op de laatste foto.
                Komt dat doordat er door de bewerking geen reliëf meer is op haar rechter wang? Komt het door het haar dat over die kant naar achter gekamd is? Komt het door de vreemde kijkhoek, met veel oogwit als resultaat? Of komt dat door een combinatie van die factoren?
                Wie zal het zeggen?

Dan nog liever de eerste foto, ook al is die vreemd afgesneden.

Als wij een persoon "op z'n voordeligst" willen fotograferen, zullen we willens nillens tegen de regeltjes moeten aanleunen, ook als we eens een "ongewoon" portret wil maken.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
                  Dat begrijp ik, en alle respect daar ook voor!
                  Maar gezien ik een volledig andere "stijl" heb die hier niet echt thuishoort zal ik ook nooit nix anders dan kritiek krijgen op mijn foto's...
                  En 't is nu niet de bedoeling om mijn foto's te posten en telkens alleen maar kritiek te krijgen hé, where's the fun in that?
                  Dat is het lot van buitenbeentjes. Toch in het begin. Koppig en stug volhouden, zou ik
                  zeggen. Je niet al te veel aan de kritieken gelegen laten liggen. Slikken en doorbijten.
                  Vroeg of laat weet je een paar lui te overtuigen en heb je een eigen stijl. Daar zal nog
                  niet iedereen van houden, maar je fanclub des te meer. Probeer maar. Veel succes. Ik
                  vind je foto's alvast een veelbelovend begin en kijk uit naar meer.

Comment

Working...
                  X