badcabines in Toscane. Indrukken?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
badcabines
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: badcabines
Goed idee, goede compo maar;
de donkere hoeken (vignettering) weghalen
de kromme lijnen rechttrekken (lensafwijking)
Met welk programma werk je. Misschien kan ik je vertellen hoe je dit moet doen.
Groeten, BertNikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
-
Ik vind het stukje groen rechts een beetje hinderlijk (het trekt onnodig mijn aandacht).
Evt croppen tot daar, maar het probleem is dat die balk waar je dan rechts begint, links ook afgesneden is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk berichtGoed idee, goede compo maar;
de donkere hoeken (vignettering) weghalen
de kromme lijnen rechttrekken (lensafwijking)
Met welk programma werk je. Misschien kan ik je vertellen hoe je dit moet doen.
Groeten, BertNikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600
Comment
-
Picasa heeft niet genoeg mogelijkheden (zoals je zelf al zei; de "gewone" zaken)
Ps Elements al een pak meer; kun je toch zeker vignettering mee corrigeren.
Zoniet dan moet je de foto rondom een stukje croppen zodat die donkere hoekjes wegzijn.
PTlens is een programmaatje waarmee je lensafwijkingen kunt corrigeren en perspectiefcorrecties kunt toepassen.
Even Googelen op PTlens en dan vind je de website wel vanwwaar je een proefversie gratis kunt downloaden. Hiermee kun je 10 foto's bewerken. Daarna moet je een licensie aanvragen. Kost 25 dollar.
Foto in het progr laden en dan heb je op 1 scherm je foto en alle mogelijkheden voor correctie. Het wijst zichzelf. Je kromme lijnen worden dan terug rechte lijnen.
Groeten, BertNikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
Comment
-
Eeen oude item terug opgehaald, omdat ik gisteren een trial van DxO dedownload heb. Denk dat er al beter uitziet, vooral de kromme paal op de voorgrond.
Met dank aan plaatwerker die mij de tip voor dit programma gaf in mijn item "salade caprese"
Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600
Comment
-
-
Ik zou er rechts nog wat afdoen, zodat die doorkijk met het strookje blauwe lucht wegvalt. Dit geeft namelijk geen enkele meerwaarde aan de foto, maar leidt enkel de aandacht af van het onderwerp zelf.
Nu heb je nog steeds rechts onder die "spie", waardoor het nog steeds scheef lijkt.
Groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk berichtEeen oude item terug opgehaald, omdat ik gisteren een trial van DxO dedownload heb. Denk dat er al beter uitziet, vooral de kromme paal op de voorgrond. ...
Nu kan je verder nog iets zoeken in de foto dat er keurig rechthoekig zou moeten uitzien en
daarop 'force rectangle' op proberen toe te passen. Maar in dit geval zal 'force parallels' wat
makkelijker werken om de perspectiefcorrectie uit te voeren.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtHet doet me denken een plaats waar mensen aan hordelopen kunnen doen als het buiten
regent. Mooi dat repetitieve.Last edited by chef roger; 5 december 2010, 16:55.Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600
Comment
Comment