Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

straatwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • straatwerk

    hierbij nog 2 simpele foto's hoe de mensen op straat zich bewegen.
    Met andere woorden "the simpel life"


    f/9
    1/500 sec
    iso 200


    f/9
    1/800 sec
    iso 200
    Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

    http://www.divado-photography.be/

  • #2
    Re: straatwerk

    goed bezig, leuke stijl.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: straatwerk

      Ga met bouk mee maar waarom ISO 200?
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: straatwerk

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Ga met bouk mee maar waarom ISO 200?
        Robby BB
        wat bedoel je Robby?
        wou je meer of minder?

        1/500 en 1/800 is ruim voldoende om de beweging van de passanten te bevriezen.
        op iso 100 zou het 1/250 en 1/400 worden, nog voldoende.
        iso 200 en iso 100 maken geen verschil qua ruis.
        ik vind iso 200 dus nog niet zo'n rare keuze.

        eerste foto vind ik veruit de beste.
        mooie houding van de personen en de figuur in de achtergrond speelt ook mee in de compositie.

        Comment


        • #5
          Re: straatwerk

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          wat bedoel je Robby?
          wou je meer of minder?

          1/500 en 1/800 is ruim voldoende om de beweging van de passanten te bevriezen.
          op iso 100 zou het 1/250 en 1/400 worden, nog voldoende.
          iso 200 en iso 100 maken geen verschil qua ruis.
          ik vind iso 200 dus nog niet zo'n rare keuze.

          eerste foto vind ik veruit de beste.
          mooie houding van de personen en de figuur in de achtergrond speelt ook mee in de compositie.
          Is het niet zo dat in beginnershoek moet gestreefd worden naar een zo laag mogelijke iso. Eerst de basis leren en dan experimenteren.
          Ruimte om iso honderd is er volgens mij zeker als ik de zonnige lichtomstandigheden bekijk.
          Bij deze foto's gaat het mischien, met dat wel grote contrast en de hevige lichte en donkere partijen, maar bij andere foto gaat dat mischien wel iets geven.
          1/500 zou toch geen probleem mogen geven wat betreft het bevriezen van de onderwerpen. 1/250 denk ik ook niet omdat de onderwerpen frontaal naar de fotograaf toekomen.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: straatwerk

            2 fijne plaatjes, vlijmscherp en met een mooi contrast.
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment


            • #7
              Re: straatwerk

              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Is het niet zo dat in beginnershoek moet gestreefd worden naar een zo laag mogelijke iso. Eerst de basis leren en dan experimenteren.
              Ruimte om iso honderd is er volgens mij zeker als ik de zonnige lichtomstandigheden bekijk.
              Bij deze foto's gaat het mischien, met dat wel grote contrast en de hevige lichte en donkere partijen, maar bij andere foto gaat dat mischien wel iets geven.
              1/500 zou toch geen probleem mogen geven wat betreft het bevriezen van de onderwerpen. 1/250 denk ik ook niet omdat de onderwerpen frontaal naar de fotograaf toekomen.
              Robby BB
              Waarom moet er enkel in de beginnershoek gestreefd worden naar een zo laag mogelijke iso? A-S en ISO hangen toch samen, al is de ISO ook het laatste dat ik omhoog schroef indien nodig.

              Apropos: ISO 200 is standaard de laagste waarde bij Nikon, daarna gaat het over in LO.3/LO.7/L1.0.
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

              Comment


              • #8
                Re: straatwerk

                Is het niet zo dat in beginnershoek moet gestreefd worden naar een zo laag mogelijke iso. Eerst de basis leren en dan experimenteren.
                ja, dat klopt vind ik.

                Apropos: ISO 200 is standaard de laagste waarde bij Nikon, daarna gaat het over in LO.3/LO.7/L1.0.
                hm, mijn D80 gaat toch tot iso 100 hoor, dan volgt 125, 160 en 200 enzoverder.
                maar het is juist dat er toestellen zijn waarop iso 200 de laagste stand is.

                Comment


                • #9
                  Re: straatwerk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  hm, mijn D80 gaat toch tot iso 100 hoor, dan volgt 125, 160 en 200 enzoverder.
                  maar het is juist dat er toestellen zijn waarop iso 200 de laagste stand is.
                  D90 niet, de L staat wel voor de lagere waarden, na 200 komt bij mij ook 250/320/400... Dat vind ik wel vreemd, je zou toch denken dat Nikon op al zijn camera's dezelfde basiswaarden zou hanteren.

                  Misschien dat de D3000 dan ook ISO 100 heeft?
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                  Comment


                  • #10
                    Re: straatwerk

                    Mooi straatwerk. Vind ik leuk.
                    Modieus schoeisel, vooral de juffrouw rechts op foto 2
                    Het zag mij er fel zonlicht uit, maar dat heb je goed onder controle.
                    Groeten,
                    Stefan

                    Comment


                    • #11
                      Re: straatwerk

                      Goeie straatfotografie. Verder doen!
                      Luc

                      Comment


                      • #12
                        Re: straatwerk

                        op mijn d3000 is de laagste iso waarde 100. maar ik weet niet meer waarom ik op iso 200 geschoten heb. mss vergeten terug naar 100 te zetten of automatische iso
                        Maar echt bedankt voor de mooie commentaren
                        Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

                        http://www.divado-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: straatwerk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                          Waarom moet er enkel in de beginnershoek gestreefd worden naar een zo laag mogelijke iso? A-S en ISO hangen toch samen, al is de ISO ook het laatste dat ik omhoog schroef indien nodig.

                          Apropos: ISO 200 is standaard de laagste waarde bij Nikon, daarna gaat het over in LO.3/LO.7/L1.0.
                          We zijn hier toch in beginnershoek en ik heb toch niet gezegd dat alleen in beginnershoek de iso zo laag mogelijk moet zijn. Ik heb zelfs niet gezegd dat de ISO zo laag mogelijk moet zijn. Ik heb wel gezegd dat er moet gestreefd worden naar een zo laag mogelijke ISO dit naargelang het beoogde resultaat.
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: straatwerk

                            ik vind het gewoon twee hele leuke foto's doe zo verder en de iso zou ik mijn niet veel van aantrekken voor straatfotografie. Het zijn momentopnamen uit het leven en die zijn voor je het weet voorbij.

                            Groetjes
                            Spogy
                            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                            Comment


                            • #15
                              Re: straatwerk

                              Ik zal niet over iso zeuren. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet ga zeuren. Het zijn mooie
                              foto's en goede straat-fotografie. Is het iemand ook al opgevallen bij zijn vriendin, lief of
                              moeder, dat een vrouw, van zodra ze iets gekocht hebben, veel spraakzamer worden? Het
                              komt hun luim ten goede, denk ik. Deze foto's illustreren dit mooi.

                              Comment

                              Working...
                              X