Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• huwelijk

Hey,

Een goede maand terug ben ik gevraagd geweest voor foto's te maken op een huwelijk, aangezien ik het koppel kende en ik samen met de bruidegom het jaar ervoor ook foto's maakte op het huwelijk van haar moeder ben ik er nu alleen aan begonnen op hun aandringen.
    aangezien ik niet zo ervaren ben ben ik best wel tevreden over het resultaat.
    graag zou ik nog wel wat kritiek willen wat nog beter kan.
    foto 1:

Camera Model Canon EOS 50D
    Shooting Mode Aperture-Priority AE
    Tv( Shutter Speed ) 1/1250
    Av( Aperture Value ) 1.8
    ISO Speed 100
    Lens EF50mm f/1.8 II
    Focal Length 50.0 mm

foto 2:

Shooting Mode Program AE
    Tv( Shutter Speed ) 1/60
    Av( Aperture Value ) 5.0
    ISO Speed 100
    Lens EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM
    Focal Length 33.0 mm

foto 3:

Shooting Mode Program AE
    Tv( Shutter Speed ) 1/100
    Av( Aperture Value ) 5.6
    ISO Speed 400
    Lens EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM
    Focal Length 68.0 mm

elke kritiek is welkom

groeten bart
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

Re: huwelijk

bij foto 1 is de "balk" voor de bruid storend en de achtergronden zijn wat rommelig.
    til er niet te zwaar aan , ik ben ook geen top fotograaf
    Canon eos 7D

Comment

Over de scherpte ga ik het niet hebben, die kan verloren gegaan zijn tijdens het resizen van de foto's.

Puur camera technisch stel ik mij de vraag waarom je bij de eerste foto een diafragma van 1.8 kiest
      en je de derde foto een diafragma van 5.6 kiest.
      Als er nu 1 van de 3 foto's is die een laag diafragma kan gebruiken zal het juist die derde zijn.
      Had je daar een laag diafragma genomen kwam het koppel mooi uit de achtergrond, nu is de achtergrond
      "bijna" even scherp als het bruidspaar.

De setting van foto 1 is wat rommelig, ik kijk me een beetje blind op alles wat er rond staat.
      Een brede opname zoals de eerste vraagt wel een iets mooiere omgeving. Alle flora achter
      de bruid is haast alleen maar onkruid.

Foto 2 zou ik iets strakker croppen en niet in landscape maar in portrait.

Over het algemeen mogen de 3 foto's een tikkeltje extra frisheid hebben. Een huwelijk is een mooie
      dag, de zon scheen dan misschien niet vollembak (wat zeker niet nodig is) maar maak de foto
      dan ook door de kleurtjes wat op te frissen.

Bovenstaande is slechts mijn idee natuurlijk. Als dat koppel tevreden was, en jijzelf ook is al de rest
      slechts bijzaak
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ja de scherpte is een deel weggegaan door het verkleinen, heb ik gemerkt toen ik ze naast mekaar ook bekeek.

Ja daar bij de eerste foto gebruikte ik de vaste 50mm 1.8 omdat ik de afstand en de ruimte had en bij die andere 2 zat ik te kort op het koppel om die lens te gebruiken, en de andere lans gaat helaas zo laag niet, zou eens moeten kijken voor wat lichtsterker in dat bereik ook voor de toekomst.

bij de eerste foto was het zoeken voor een geschikte plaats voor deze poze, was op de lokatie ook nog niet geweest en verder was er zo geen plek, en ja jammer misschien wel van het onkruid

en foto 2, hoe zou je die dan croppen om toch mooi de balans te houden? hier ben ik nog niet geweldig in in het kadreren.

en over de kleuren geef ik je gelijk, die opmerking heb ik nog gehad, de camera stond ook op standaard, heb nu zelf een gebruiker aangemaakt met een tikkeltje meer scherpte en saturatie, vond zo ook zo flets overkomen.

maar het koppel was zeker tevreden, ik zelf ook maar het kan altijd beter, daarom kom ik hier ook voor te zien wat anderen zeggen.

bedankt voor de reacties toch al, laat ze maar komen...

groeten bart
        Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
        500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Working...
        X