Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orchidee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Orchidee

Dit is m'n allereerste publicatie. Ben beginnend liefhebber, maar kan commentaar hebben. Laat jullie gaan.

1/60
    f5,6
    ISO 200
    EV 0/6
    Last edited by Revolta; 20 oktober 2010, 15:58.
    D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
    www.revolta-pictures.be

Re: Orchidee

Iemand? Ongezouten mening?
    www.revolta-pictures.be

Comment

Hierbij de verbeterpunten:

Hij lijkt mij wat overbelicht. Graag de volgende keer de EXIF informatie posten.
      Ik vraag me ook af wat je wilt. Wilde je een macro foto maken? Of een foto van een orchidee?
      Ik vind er wat storende elementen inzitten aan de onderkant en bovenkant van de bloem (groene stengels).
      Qua compositie ietwat saai door de bloem in het midden te plaatsen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
      www.wilcorakhorst.nl

Comment

Macro niet echt, hoewel ik vaak naar macrofoto's neig te hellen. Ik denk dat ik daar wel ergens zal eindigen (als ik het zo mag noemen). Gezien mijn materiaal nog vrij beperkt is probeer ik zoveel mogelijk uit. Bedankt voor de info, ik werk alvast aan iets anders, met dezelfde bloem, voor die uitgebloeid is
        www.revolta-pictures.be

Comment

Qua compositie: te centraal en te frontaal. Wat meer een hoek innemen ten opzichte van je orchidee zou meer dieptewerking geven, wat een rustiger beeld oplevert. Het zou ook een mooier scherptebeeld geven dan nu: nu lijkt alles in 1 vlak te liggen, waarbij maar een miniem deel echt scherp is (stamper-affaire, dingens ) Mocht je dit beeld onder een hoek genomen hebben zou die beperkte scherptediepte mooi uitgekomen hebben.

Qua kleuren: echt wel heel fel en inderdaad, naar mijn vermoeden een tik(je) overbelicht.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WRakhorst Bekijk bericht
            Hierbij de verbeterpunten:

Hij lijkt mij wat overbelicht. (1) Graag de volgende keer de EXIF informatie posten. (2)
            Ik vraag me ook af wat je wilt. Wilde je een macro foto maken? Of een foto van een orchidee? (3)
            Ik vind er wat storende elementen inzitten aan de onderkant en bovenkant van de bloem (groene stengels). (4)
            Qua compositie ietwat saai door de bloem in het midden te plaatsen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
            (1) Hij lijkt mij geflitst, maar niet overbelicht (ik kan je histogram natuurlijk niet zien hier).
            Minder fel flitsen is beter denk ik, dan lichten die randjes zo niet op.
            (2) Ik kan de EXIF perfect lezen in de foto, met een exif-reader.
            (3) Dit is een close-up en beeldvullend, dus wel OK.
            Maar portretstand was misschien beter geweest of wat bijsnijden.
            (4) Daar moet je al hele goede (lees: dure) lenzen voor hebben. Misschien lukt het met een 50mm 1.8 ook wel, die is niet zo duur.
            Of je moet gaan wegclonen met photoshop.

Compositie kan inderdaad wat beter.
            Probeer je zo veel als mogelijk tot je onderwerp te beperken en plaats deze op een lijn die ergens in 1/3 van het beeld ligt. (regel van derden, gulden snede, staat genoeg over op het forum)
            Zoals eerder al gezegd: onder een hoek fotograferen, zodat het niet zo vlak lijkt. (dan kan je de bloemen op de achtergrond misschien ook vermijden)

Ik vind dit als beginner geen slecht resultaat hoor
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
            X