Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb me ook eens beziggehouden met een zonsondergang.
Ik vind hem redelijk geslaagd, dat lichtvlekje op onderkant staat daar niet op zijn plaats,
En de 1/3de regel is ook niet echt gevolgd
Helaas staat de horizon niet recht en zie ik op 3 plaatsen flares. In de linkeronderhoek zit ook een vreemde vlek (uw vinger?) evenals in de rechter bovenhoek... Met wat bewerkingen in photoshop (mits u dat heeft natuurlijk) zoals de flares wegpoetsen, de vreemde vlek vegpoetsen en de horizon recht zetten heeft u een mooie foto. Wel jammer van die lelijke stalen paal.
Ben het volledig eens met Mariosgb, en vandaar heb ik je foto eens door PS gehaald.
Eén van de zonnestralen is nog niet je dat, maar ik heb er dan ook maar een paar minuutjes aan besteed.
Wat is er gedaan :
- vlekken rechtsboven en linksonder weggecloond
- meeste flare vlekken idem
- paal en schaduw van paal idem
- horizon rechtgezet
Aangepaste foto verwijderd op verzoek van de heer bouk (cfr. opmerking hieronder)
Je ziet het, reeds een heel ander zicht.
Als je wil haal ik deze aangepaste versie terug weg, je laat het me maar weten.
Groetjes
en vandaar heb ik je foto eens door PS gehaald.
Als je wil haal ik deze aangepaste versie terug weg, je laat het me maar weten.
Groetjes
3.9. Plaats geen foto’s in een topic van een ander
Bewerkingen plaatsen van foto's van de topic starter (mits hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft) mag natuurlijk wel om je commentaren duidelijker te maken.
grt,bouk.
Zo zie je maar wat een paar minuutjes nabewerking voor wonderen kan verrichten.
Het enige wat ik er nog op kan bedenken is het standpunt. Ik had geprobeerd ervoor te zorgen dat het hek (wat open kan) links er in zijn geheel op had gestaan, mits dit natuurlijk mogelijk was geweest.
3.9. Plaats geen foto’s in een topic van een ander
Bewerkingen plaatsen van foto's van de topic starter (mits hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft) mag natuurlijk wel om je commentaren duidelijker te maken.
grt,bouk.
Dat doe ik toch, ik vraag toch of ik hem terug moet verwijderen ????
En ik doe het toch om mijn commentaren duidelijker te maken ?????
What's the problem ????
Ingevolge jouw verzoek zal ik hem dan maar verwijderen.
Jij kent blijkbaar alle forumregels van buiten, ik niet, sorry.
Groetjes
Dat doe ik toch, ik vraag toch of ik hem terug moet verwijderen ????
En ik doe het toch om mijn commentaren duidelijker te maken ?????
What's the problem ???? ...
Da's inderdaad de beleefde en vriendelijke manier van werken. Daar mag niemand bezwaar tegen hebben.
De bewerking achter een koppeling zetten, kan ook.
Ik zou wel eens willen zien wat jij ervan gebakken hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Da's inderdaad de beleefde en vriendelijke manier van werken. Daar mag niemand bezwaar tegen hebben.
De bewerking achter een koppeling zetten, kan ook.
Ik zou wel eens willen zien wat jij ervan gebakken hebt.
Sorry hoor Jos, maar ik plaats hem nu niet meer terug.
Sommige buitenlandse moeials zouden zich beter op het fotografische concentreren ipv te muggenziften over reglementen. Wat een tijdverspilling : met reglementen komen opdraven ivp iemand iets bij te brengen op gebied van fotografie. Laat dit over aan de mod's aub.
Ik dacht dat het nog altijd de bedoeling was in de beginnershoek om van bepaalde foto's te laten zien en/of te schrijven hoe het moet en/of hoe het kan gecorrigeerd worden. Blijkbaar snappen sommigen niet waarvoor dit forum dient.
Groetjes
Sorry hoor Jos, maar ik plaats hem nu niet meer terug.
Sommige buitenlandse moeials zouden zich beter op het fotografische concentreren ipv te muggenziften over reglementen. Wat een tijdverspilling : met reglementen komen opdraven ivp iemand iets bij te brengen op gebied van fotografie. Laat dit over aan de mod's aub.
Ik dacht dat het nog altijd de bedoeling was in de beginnershoek om van bepaalde foto's te laten zien en/of te schrijven hoe het moet en/of hoe het kan gecorrigeerd worden. Blijkbaar snappen sommigen niet waarvoor dit forum dient.
Groetjes
tja...ergens heb je wel gelijk.
er zijn nu eenmaal mensen die zich geroepen voelen om de 'verantwoordelijkheid' op zich te nemen.en dat is soms ergerlijk.
je moet ten alle tijden op de achtergrond blijven als lid en de mods hun werk laten doen.
3.10. Kritiek, omgang en nettiquette
Voer discussies op een volwassen wijze, en vermijd dus persoonlijke aanvallen! Je kan ideeën en stellingen betwisten, maar niet de mensen zelf. Indien een gebruiker een andere gebruiker of een forumbeheerder aanvalt, getuigt dit van gebrek aan respect voor elkaar en voor de forumregels.
grt,bouk.
Idem dito met Bart VK; vind de kleuren en contrast met zulk licht goed gedaan.
Uitgenomen de witte vlek centraal onder storen de flares mij niet.
Als je de horizon rechtzet en hem bijsnijd zullen de vlekken onder links en boven rechts ten andere verwijnen.
De regelneven ten spijt vind ik ook dat op een beleefde manier een bewerking kan gepost worden.
Aldus bewerking 1: rechtzetten en verwijderen witte vlek; bewerking 2: iets verdere bewerking met contrast en centrale flare.
Als je 't niet wil hebben doe ik ze onmiddellijk weg hoor.
Mij stoort het totaal niet dat er foto's gepost worden hoor ,
aangezien deze niet meer doen dan een voorbeeld te geven wat beter kan.
Ik kan er alleen maar mezelf mee verbeteren denk ik dan maar.
Hoewel ik veel sympathie voel voor je standpunt en ik mij kan voorstellen dat je zwaar geirriteerd bent, vind ik dit toch wel een zeer kwalijke opmerking.
Over de foto...een heerlijk HOLLANDS vergezicht. Even rechtzetten de tips van Djivan meenemen en het is een heerlijke plaat Btw....dat ijzeren paaltje kun je natuurlijk ook wegclonen...als je dan toch bezig bent en je er echt aan stoort.
Comment