Goeie foto met vooral een leuk standpunt, maar hij kan me niet overtuigen door zijn algehele onscherpte. Het scherpstelpunt zit helemaal vooraan, onderaan, waar dus wel "een tegeltje" scherp is. Er zit voor mij te weinig beweging in om echt beweging te insinueren.
Bedankt voor het kijken en het commentaar.
Ik had al twijfels bij deze foto, maar die is nu dus bevestigd ... Scherpte ligt niet waar ze zou moeten zijn.
De vrouw was inderdaad snel aan het doorstappen, maar ik kan je zeker volgen FestinaLente wat betreft " net te weinig " om het gevoel van beweging te geven.
Op naar een volgend perron en hopen dat er dan nog zo iemand rondloopt ...
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
De vrouw was inderdaad snel aan het doorstappen, maar ik kan je zeker volgen FestinaLente wat betreft " net te weinig " om het gevoel van beweging te geven.
Als je beweging wil weergeven in een foto is het "bijna altijd" noodzakelijk dat er iets scherp is. Hier valt het mij op dat er verkeerd gefocust is, en is op een tegeltje vooraan na, het ganse beeld onscherp. Je krijgt dat gewoon het gevoel van onscherpte, eerder dan van beweging.
Bijna altijd... ik wil maar zeggen, ik zondig er ook al eens bewust tegen (zie eerste foto)
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Als je beweging wil weergeven in een foto is het "bijna altijd" noodzakelijk dat er iets scherp is. Hier valt het mij op dat er verkeerd gefocust is, en is op een tegeltje vooraan na, het ganse beeld onscherp. Je krijgt dat gewoon het gevoel van onscherpte, eerder dan van beweging.
Bijna altijd... ik wil maar zeggen, ik zondig er ook al eens bewust tegen (zie eerste foto)
Mvg
Chris
Chris,
Wat betreft het focussen kan ik je wel volgen .... Ik was eigenlijk op het perron bezig met het fotograferen van andere zaken, toen ik deze dame zal lopen.
Misschien snij ik er wel het " enigste " scherpe deeltje af en krijg ik een totaal onscherpe foto ... die dan toch misschien wel een heel klein beetje de " gehaastheid van de dag " kan weergeven.
Alvast bedankt voor het commentaar.
groeten,
deka
Misschien snij ik er wel het " enigste " scherpe deeltje af en krijg ik een totaal onscherpe foto ... die dan toch misschien wel een heel klein beetje de " gehaastheid van de dag " kan weergeven.
Of de gehaastheid van de fotograaf? Het blijft natuurlijk een onscherpte foto. Nu ben ik
de laatste die daar iets op tegen heeft indien het iets suggereert of een bepaald gevoel
weet over te brengen.
Daar heb ik hier een beetje mijn twijfels over.
Ik zou zeggen, je hebt nu een idee en weet wat je wilt overbrengen. Gewoon een dagje
naar het station en je komt waarschijnlijk met fraaiere exemplaren thuis dan deze.
Ik zou zeggen, je hebt nu een idee en weet wat je wilt overbrengen. Gewoon een dagje
naar het station en je komt waarschijnlijk met fraaiere exemplaren thuis dan deze. [/QUOTE]
doudeke,
Doudeke,
Bedankt voor het kijken en het commentaar.
Een dagje station lijkt me inderdaad wel een goed idee, maar tegenwoordig kan je hier bij ons in het station niet zomaar ongehinderd je ding doen ... je moet er toestemming voor hebben van een aantal personen dat je wel mag fotograferen.
Maar de volhouder wint ...
groeten,
deka
Comment