Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heather Nova CC Hasselt 01/10/10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heather Nova CC Hasselt 01/10/10

De mannen van hier die erbij waren kunnen bevestigen dat het stikdonker was.

En het weinige licht was van boven naar beneden en geel.

Toch vind ik deze foto wel vrij ok. t Is natuurlijk ook een mooie vrouw en een groot talent, waar ik niet objectief over kan zijn.

135 mm
    Iso 1250
    F 2.8
    1/160 e sec
    Last edited by johan de man; 4 oktober 2010, 22:14. Reden: zwarte ruimte bovenaan weggesneden
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Re: Heather Nova CC Hasselt 01/10/10

ik kan beamen dat het licht niet het van het was inderdaad maar zo iets hoort nu eenmaal bij zo'n "intiem" concert he...

leuk plaatje Johan, misschien de moeite om een zwart-wit van te maken (dat ga ik bij de ganse reeks doen denk ik).

was wel leuke kennismaking
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Idd een aangename kennismaking.

Veel plezier met je nieuwe speelgoed nog.

Ik ga idd de meeste foto's ook in zw-w omzetten, heb het al bij een paar gedaan.

Een grappig momenten die avond :

Vorig jaar had er een jongen zijn vriendin ten huwelijk gevraagd bij een concert van Heather Nova in Genk. Heather Nova vertelde nu on stage dat die jongen zijn broer haar had gemaild en gezegd dat ze effectief getrouwd waren en 'ze waren nog bij mekaar na 1 jaar'. Dat klonk grappiger dan het bedoeld was denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Veel plezier met je nieuwe speelgoed nog.
        zal wel lukken zal ook wel reeksje posten als ik er door ben

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Een grappig momenten die avond :

Vorig jaar had er een jongen zijn vriendin ten huwelijk gevraagd bij een concert van Heather Nova in Genk. Heather Nova vertelde nu on stage dat die jongen zijn broer haar had gemaild en gezegd dat ze effectief getrouwd waren en 'ze waren nog bij mekaar na 1 jaar'. Dat klonk grappiger dan het bedoeld was denk ik.
        zal ik gemist hebben
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Ik vind de kleuren hier juist mooi, ze geven zo'n warme en gezellige sfeer weer, ik zou hem persoonlijk niet in zwart wit zetten dus Verder vind ik het echt knap dat je met zo'n omstandigheden nog zo'n nette foto kan maken!
          Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
          Mijn foto's van paarden vind je hier

Comment

Johan, ik vind dit een heel mooie foto in kleur.
            Waarschijnlijk is er wat scherpte verloren gegaan bij het verkleinen?
            Voor het omzetten naar Zw/W gebruik ik Silver Efex Pro van Nik Software.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Goed begin
              Wel een beetje teveel zwarte ruimte boven het hoofd, er is niet interessants dat het kan opvullen.

ps: je moet proberen niet te lameren over het licht en er gewoon het beste van te maken. Achteraf vergelijk je dan je foto's met de concullega's en zo heb je een (mooie) referentie.

Comment

Ivm 'begin' : mijn eerste foto's van Heather Nova maakte ik op Rock Caracalla in 1995 (!) met een wegwerpcamera. Die foto's heb ik nog, maar zijn natuurlijk niet zo geweldig.

Vrijdag heb ik dus voor t eerst foto's in Raw gemaakt. Eigenlijk waren alle foto's heel geel/oranje (er was geen ander licht) en heb ik dankzij het feit dat ze in Raw waren de boel nog een beetje kunnen redden.
                Last edited by johan de man; 6 oktober 2010, 11:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
                  Ik vind de kleuren hier juist mooi, ze geven zo'n warme en gezellige sfeer weer, ik zou hem persoonlijk niet in zwart wit zetten dus Verder vind ik het echt knap dat je met zo'n omstandigheden nog zo'n nette foto kan maken!
                  Een 5D M II is dan ook een geweldig toestel.

Comment

Working...
                  X