Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ga idd de meeste foto's ook in zw-w omzetten, heb het al bij een paar gedaan.
Een grappig momenten die avond :
Vorig jaar had er een jongen zijn vriendin ten huwelijk gevraagd bij een concert van Heather Nova in Genk. Heather Nova vertelde nu on stage dat die jongen zijn broer haar had gemaild en gezegd dat ze effectief getrouwd waren en 'ze waren nog bij mekaar na 1 jaar'. Dat klonk grappiger dan het bedoeld was denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Veel plezier met je nieuwe speelgoed nog.
zal wel lukken zal ook wel reeksje posten als ik er door ben
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Een grappig momenten die avond :
Vorig jaar had er een jongen zijn vriendin ten huwelijk gevraagd bij een concert van Heather Nova in Genk. Heather Nova vertelde nu on stage dat die jongen zijn broer haar had gemaild en gezegd dat ze effectief getrouwd waren en 'ze waren nog bij mekaar na 1 jaar'. Dat klonk grappiger dan het bedoeld was denk ik.
Ik vind de kleuren hier juist mooi, ze geven zo'n warme en gezellige sfeer weer, ik zou hem persoonlijk niet in zwart wit zetten dus Verder vind ik het echt knap dat je met zo'n omstandigheden nog zo'n nette foto kan maken!
Mijn werk vind je hier(fotomanipulaties, digitale tekeningen)
Mijn foto's van paarden vind je hier
Johan, ik vind dit een heel mooie foto in kleur.
Waarschijnlijk is er wat scherpte verloren gegaan bij het verkleinen?
Voor het omzetten naar Zw/W gebruik ik Silver Efex Pro van Nik Software.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Goed begin
Wel een beetje teveel zwarte ruimte boven het hoofd, er is niet interessants dat het kan opvullen.
ps: je moet proberen niet te lameren over het licht en er gewoon het beste van te maken. Achteraf vergelijk je dan je foto's met de concullega's en zo heb je een (mooie) referentie.
Ivm 'begin' : mijn eerste foto's van Heather Nova maakte ik op Rock Caracalla in 1995 (!) met een wegwerpcamera. Die foto's heb ik nog, maar zijn natuurlijk niet zo geweldig.
Vrijdag heb ik dus voor t eerst foto's in Raw gemaakt. Eigenlijk waren alle foto's heel geel/oranje (er was geen ander licht) en heb ik dankzij het feit dat ze in Raw waren de boel nog een beetje kunnen redden.
Last edited by johan de man; 6 oktober 2010, 11:01.
Ik vind de kleuren hier juist mooi, ze geven zo'n warme en gezellige sfeer weer, ik zou hem persoonlijk niet in zwart wit zetten dus Verder vind ik het echt knap dat je met zo'n omstandigheden nog zo'n nette foto kan maken!
Comment