Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin bezoek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Speeltuin bezoek

Weer een probeersel.
    Ben vrij tevreden van het resultaat.

Kritiek is welkom!

Re: Speeltuin bezoek

Deze foto's kunnen me niet echt overtuigen. De belichting is wel goed, maar daar houdt het voor mij een beetje op.

Ik zou deze foto's zelf nooit maken. Een schommel zou eigenlijk plezier moeten geven aan het kind, maar dat is hier duidelijk niet het geval.

De scherpte is niet optimaal en de scherpstelling zit fout.
    Gebruik AF-C (Nikon en enkele andere) of AI-SERVO bij Canon. Zoek maar eens in de handleiding waarom.
    Stel scherp op de ogen en hou die vast. Bij een compo waarbij er zijdelings gekeken wordt, probeer dan meer ruimte te laten in de kijkrichting. In 't midden hoeft je onderwerp echt niet te zitten.

Wat de eerste beter maakt, maakt hem m.i. ook slechter. De schaduw werkt mee in de compo, althans zo zie ik het, maar tegelijk trekt hij een lijn op het gezicht. De uitsnede is onderaan raar afgeknipt, net als bij de tweede foto.

Mvg
    Chris

Comment

Hey Chris.

Bedankt voor de raad. Ik zal het zeker bekijken.

En even ter verduidelijking, dit was mijn zoon eerste indrukken op een schommel.
      Ik kan goed begrijpen waarom jij de foto niet zou maken en had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Mijn zoon heeft altijd die "bezorgde" indruk de eerste minuten als hij iets nieuw ontdekt. Hij annaliseerd alles in details voor hij het goedkeurt. Hij heeft dan ook van ons de bijnaam "de professor" gekregen

thx

Laurent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LorreL4M Bekijk bericht
        Mijn zoon heeft altijd die "bezorgde" indruk de eerste minuten als hij iets nieuw ontdekt. Hij annaliseerd alles in details voor hij het goedkeurt. Hij heeft dan ook van ons de bijnaam "de professor" gekregen
        Ik kan daar inkomen, hoor, en 't zijn inderdaad plaatjes die voor jou dan die emotionele waarde geven, en als kijker krijg je dat wel een beetje mee. Maar... ik kreeg ook mee : "allez, ze hebben die kleine daar in de schommel gezet, en daar moet en daar zal een foto van gemaakt worden terwijl hij daar tegen zijn goesting zit".
        Ik wil maar zeggen, dat de emoties van eigen kinderen vaak helemaal anders liggen bij de ouders dan bij de andere kijkers.
        Wel een leuke, en terechte bijnaam .

Mvg
        Chris

Comment

Een schommel zou eigenlijk plezier moeten geven aan het kind, maar dat is hier duidelijk niet het geval.
          ja maar dat is een clichébenadering.
          naar de foto toe hoeven we die verwachting niet te hebben.
          ik vind het fotografisch juist erg boeiend, de combinatie van het speeltuig en het vieze gezichtje.
          ik zou daarom kiezen voor foto twee.
          in de eerste stoort de schaduw me.
          in de tweede heb je de achtergrond uitgeschakeld en dat past hier wel.
          er hangt ook een magentazweem over de foto's.

Comment

Working...
          X