Ik ben niet zo overtuigd. De scherpstelling is goed en 't licht ook, maar Renske en haar knuffel hadden beter van plaats gewisseld, en de scherptediepte is veel te beperkt.
De omzetting heeft inderdaad een groene schijn, maar da's natuurlijk kwestie van smaak.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Ik ben niet zo overtuigd. De scherpstelling is goed en 't licht ook, maar Renske en haar knuffel hadden beter van plaats gewisseld, en de scherptediepte is veel te beperkt.
De omzetting heeft inderdaad een groene schijn, maar da's natuurlijk kwestie van smaak.
Mvg
Chris
Renske heeft niet zo veel geduld om te poseren en verschillende dingen uit te proberen
En scherptediepte: ik zat al aan 1/40 en iso 320 met f3.2.
Omzetting naar sepia is gedaan met gratis programma PhotoFiltre, gewoon 1 klik. Zou het aan programma liggen of moet ik meer dan 1 click doen?
Peter
7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII
Renske heeft niet zo veel geduld om te poseren en verschillende dingen uit te proberen
En scherptediepte: ik zat al aan 1/40 en iso 320 met f3.2.
Omzetting naar sepia is gedaan met gratis programma PhotoFiltre, gewoon 1 klik. Zou het aan programma liggen of moet ik meer dan 1 click doen?
Peter
Renske moet niet poseren. De papa moet een setup maken die zo goed mogelijk is en heel veel geduld hebben .
ISO 320 kon makkelijk ISO800 worden, bij een 50D. dan nog zou het ruis beperkt zijn.
Nog belangrijker dan sluitertijd, ISO's en diafragma, zijn de afstand tot het onderwerp en de brandpuntsafstand om de scherptediepte te bepalen.
Mensen kijken, gewoontegetrouw, van links naar rechts in een foto. Wat ziet men dan eerst... een onscherpe beer, en pas daarna het onderwerp, dat wegkijkt, uit de foto.
PhotoFiltre ken ik niet. Dus ik weet ook niet hoeveel clicks vereist zijn voor een omzetting naar sephia. Bij een omzetting naar sephia is het vooral de verzadiging die mee de tint gaat bepalen. Maat me zeggen van koel naar warm, naar mate meer verzadiging wordt toegevoegd. Normalerwijze zit er wel geen groene schijn over.
Comment