Foto 2 vind ik goed kwestie kleur, scherpte, contrast,saturatie maar het compo vind ik minder. Bovenaan zou er een stukje bijmogen en dan proberen iets minder centraal te werken.
1 En drie vind ik dat je DOF te beperkt is.Proberen je diafragma dicht te knijpen.
Ook opletten voor bewegingsonscherpte door de wind, zoals bij de grassprieten.
Kleuren contrast
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Dank u voor de reacties . Gelukkig heeft iedereen een verschillende kijk op de foto's , anders vonden we allemaal dezelfde foto mooi . Ikzelf vind de eerste ook de mooiste omdat je er zo een verhaaltje bij kan verzinnen , de tweede poste ik omwille van de kleuren en de derde omdat ik totaal niet weet wat het is .
Aangezien ik beginner ben kan ik enkel foto's beoordelen op emotie of wat mij te binnen schiet en nog niet op de technische kant van fotografie , maar voor mij waren deze toch de beste die ik hier al gepost had .
Gelieve u niet te onthouden van verdere commentaar , ze is altijd welkom .
Bij alle drie de foto's schort wel iets, maar ze zijn verdienstelijk.
De eerste was m.i. beter ietwat donkerder, en had beter wat meer scherptediepte en de compo is ook niet zo goed, met de halve paddenstoel rechts. Scherpstelpunt zit vooraan, en niet op de paddenstoelen.
De tweede heeft het minst interessante standpunt, maar vind ik verder ook wel de beste van de drie, en dit omdat de derde, net als de eerste, een veel te beperkte scherptediepte heeft.
Die dingen staan stil. Gebruik een statief of rijstzak, neem een stuk plastiek mee, om plat op je buik te kunnen gaan op de natte bosgrond (of gewoon vuile kleren). Gebruik de zelfontspanner en een klein diafragma.
Paddenstoelen zijn ook vaal heel mooi in groothoek gefotografeerd, omdat je ze dan heel goed kan afzonderen van de achtergrond, door die door de groothoek eigenlijk "weg te duwen". Bovendien geef he zo wat omgeving mee, wat voor natuurfoto's nooit slecht is.
Comment