Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
idd leuke foto ,
Ik twijfel of ik er boven een stuk vanaf zou doen.
De bomen worden dan afgesneden maar die dragen eigelijk weinig bij, de aandacht gaat meer naar de lijnen waar het om gaat.
Wat een dag, alles in schoonheid
Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900
Heb dit zelf al eens willen proberen maar dit niveau heb ik nog niet bereikt.
Ik vind dit een super foto, zou hem zelfs als wallpaper gebruiken
Canon EOS 550D + Grip / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS / Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM / Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM / Extender EF 1.4x III / Weifeng Fancier FT-6105 Tripot - Lowepro SlingShot 202 AW
Ik vind het geen slechte poging maar diegenen die "HOF" in de mond nemen
Mijn mening omtrent de foto :
Idee verdient een pluim.
Technisch :
- Waarom f 22 ? Ik vind de scherpte namelijk niet optimaal dus waarom niet gaan naar f11 ?
- De donkere partijen vertonen geen detail meer. Aangezien het jubelpark het onderwerp is (blijkens je titel) zou ik dat ook liever lichter zien. Om niet in de knoei te geraken met de hooglichten op de voorgrond zou je ofwel voor een HDR bewerking kunnen kiezen ofwel werken met een ND filter al dan niet artificiëel.
- De lichten zijn te prominent aanwezig tov het interessante beeld op de achtergrond. Indien je onderaan zou croppen en uitkomen met de verlichting van de tunnel zou dit imho al een verbetering zijn.
- Rare artefacten op de tunnelwanden ???
Slu !
Had voor mij wel iets donkerder gemogen met meer lichten van auto's erop. Misschien moet je eens een grijsfilter proberen, dan kun je langer belichten en kun je toch het diafragma redelijk open houden. De scherpte van een lens is maximaal als het diafragma een 2 stops onder zijn maximum lensopening zit. Met een grijsfilter kun je dat realiseren. Ik heb op http://www.fotohandig.be/filters_grijs.php enige informatie over een grijsfilter staan. Ik zal binnenkort ook nog een aantal voorbeelden toevoegen.
Bedankt voor de suggesties en leuke reacties,
De foto is genomen om 20u met een Nikon D700, lens 24-70mm 2.8, met een afstandsbediening, van op een stabiel statief. Zij die de foto niet scherp vinden?
Voor de rest moet ik nog heel veel leren. Opmerkingen zijn dus zeer welkom.
Mvg,
Eddy
Comment