Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

first shot's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• first shot's

Ik heb sinds een week of 4 en Nikon D3000 aangekocht met 18-55 en 55-200 kitlens met de bedoeling om mij toch een beetje verder te verdiepen in de fotografie.

nu zo wat de eerste deftige foto's genomen denk ik

zoals steeds zijn tips meer dan welkom

de fotogenieke orchide:

exif: expo time= 1/125
    F no= F5
    iso= 400

Gemeente grafiti:

exif: expo time= 1/200
    Fno= F7.1
    iso= 100

Zijn deze foto's of zijn ze eerder en is er nog veel werk aan de winkel

Re: first shot's

Hoi,

Eerste foto vind ik zeker goed hoor.
    De tweede staat mij echter nog meer aan... Ik vind het tweede bankje dat maar half in beeld staat wel een beetje storend...

Groetjes

Ps: Dat bankje is een leuk plekje! Waar woon je? Ik wilde dat wij zoiets hadden in Schoten
    Yeah Baby, Scotland Baby!

Comment

hmm had net iets meer reactie's verwacht

of zijn de foto's zo

Comment

Bij de orchidee had je kunnen proberen het hart wat scherper te krijgen. Van de foto met de bank mis ik iets op de voorgrond zodat er meer diepte in de foto komt. Je had een lager standpunt kunnen kiezen. De boom aan de rechterbovenkant had van mij verder in beeld mogen komen zodat deze aan zou sluiten bij de tekening op de muur aan de linkerkant. Ik zou zo zeggen laat de foto's maar komen.

Verder is de bank in onbalans. De linkerpoot staat er niet op. Ik weet niet wat mooier is, misschien was een standpunt naar rechts mooier geweest (dus zonder rivier erop en met de beide banken erop). Maar goed ik weet niet wat er aan de linkerkant staat (wat nu niet op de foto staat)
        Jacques Bakker
        www.fotohandig.be

Comment

Voor mij 2 mooie foto's, , misschien bij de 2de die takken rechts boven wegdoen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik volg Schoten in zijn kommentaar over het tweede bankje bij foto 2
            Knappe pic voor de rest
            Bij de orchidee lijkt het alsof er wat scherpte mist bij het hart, welk punt heb je gekozen als scherpstelpunt?

Grtz

Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schoten Bekijk bericht
              Hoi,

Dat bankje is een leuk plekje! Waar woon je? Ik wilde dat wij zoiets hadden in Schoten
              locatie van da muurke intresseert me ook wel.

2 mooie binnenkomers hoor.
              kritische punten staan er al dus nodeloos herhalen hoeft niet.

vooral blijven fotogaferen
              nikon stuff

Comment

hi,

tnx voor de reactie's

ik heb wel nog wat andere foto's van het muurtje maar daar speelde het zonlicht zo niet op in.

Muurtje staat overigens in Wichelen

Comment

Takken aan de bovenkant juist niet weghalen, ik zou zo graag verder in beeld zien. Je krijgt dan een mooi kader waardoor diepte ontstaat.
                  Door de bloem op de muur (onderaan) ontstaat ook diepte in foto. Het leuke aan de foto is nu juist dat deze bloem niet werkelijk op de voorgrond staat maar op de muur.
                  Jacques Bakker
                  www.fotohandig.be

Comment

Working...
                  X