Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste beelden met 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste beelden met 1000D

    Hallo,

    Bij deze wil ik men 'eerste' beelden die ik geschoten heb met men Canon 1000D als beginnend 'amateur' fotograaf, met jullie delen...
    Tips zijn altijd welkom


    F/13
    1/250
    ISO 200



    f/7.1
    1/400
    ISO 320


    f/11
    1/250
    ISO 200





    Zoals men kan zien is dit aan onze eigen Belgische kust, van de vele foto's was ik van deze zelf 'relatief' tevreden...


    *Edit*
    Nu ik de foto's in de verkleinde versie op de site zie, merk ik zelf dat de silhouetten op de eerste foto minder scherp zijn dan op het originele..

    Groetjes,
    Tristan
    Last edited by Tritser; 21 september 2010, 11:34.
    Canon 1000D
    http://tritser.jalbum.net/Tritser%27s-snapshots/

  • #2
    Re: Eerste beelden met 1000D

    Ben zelf nog amateur maar graag toch ff wat comments...
    Eerste foto nogal wat ruis aanwezig ?
    Let er ook steeds op dat de horizon recht staat, dit is zeker NIET het geval in de tweede foto. Anders leuk gestart, en valt wel wat uit dit basistoestel te halen, ben er vorig jaar ook mee begonnen :-)

    Groetjes
    Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

    Comment


    • #3
      Re: Eerste beelden met 1000D

      Het is verlijdelijk maar niet gemakkelijk, fotograferen bij een ondergaande zon.

      Foto 1:
      Hier zie je duidelijk dat het "lucht-gedeelte" redelijk goed is belicht, maar je hebt dan
      een onderbelicht strand. Niet abnormaal met zo'n verschil van lichtinval natuurlijk

      Foto 2:
      Zoals al eerder gezegd, zorgen voor een rechte lijn in die horizon.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Eerste beelden met 1000D

        Alvast bedankt voor de tips, en indd, op de eerste foto is wat ruis te zien, maar denk dat dit ook versterkt wordt door het verkleinen...

        Ik zal voortaan op men horizon letten, was me zelf eigenlijk nog niet opgevallen omdat men eigen aandacht steeds naar het silhouet getrokken werd...


        Bedankt!
        Canon 1000D
        http://tritser.jalbum.net/Tritser%27s-snapshots/

        Comment


        • #5
          Re: Eerste beelden met 1000D

          Ik weet dat sommigen het niet nodig vinden, maar kan je even de exif er bij plaatsen?
          Misschien geeft ons dit een betere kijk waarom er ruis zit in de eerste foto...
          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

          Comment


          • #6
            Re: Eerste beelden met 1000D

            kan U mij vertellen of ik dat nog kan zien? want dat weet ik niet meer vanbuiten...

            *edit*
            heb het al gevonden, ik zet ze erbij

            *Edit2*
            Ik heb er nog een foto bijgeplaatst, en eigenlijk moet ik zelf toegeven dat die derde foto nog de beste van de drie is
            En ja indd, de horizon staat niet helemaal horizontaal
            Last edited by Tritser; 21 september 2010, 11:36.
            Canon 1000D
            http://tritser.jalbum.net/Tritser%27s-snapshots/

            Comment


            • #7
              Re: Eerste beelden met 1000D

              Derde is idd betere van de drie!
              Instellingen lijken correct. Lichtmeting op de eerste niet ideaal...
              Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

              Comment


              • #8
                Re: Eerste beelden met 1000D

                De derde foto vind ik ook de beste.
                Alleen stoort me het paaltje aan de rechterkant een beetje en de tekst "Canon 1000D".
                Misschien de foto toch wat croppen zodat het paaltje er niet meer opstaat of wegdoen in photoshop?
                En als je bezig bent kun je onmiddelijk de horizon rechtzetten ;-)

                Maar anders een mooie en geslaagde foto!
                Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste beelden met 1000D

                  ja die Canon 1000D ga ik er voortaan ook aflaten, stoort mezelf ook.

                  en qua bewerking (photoshop ed...) daar moet ik allemaal nog veeeeeel over leren, net zoals fotografie zelf, maar men kan niet alles tegelijk doen natuurlijk

                  toch bedankt voor de commentaren!
                  Canon 1000D
                  http://tritser.jalbum.net/Tritser%27s-snapshots/

                  Comment

                  Working...
                  X