Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Wat mij betreft een goede foto. Mooi effect met de schaduw van de hond op het zand. Het enige wat ik had proberen te doen is met meer dof te werken. Nu komt de hond niet volledig los van de achtergrond. Maar dat is mijn persoonlijke mening (ik weet ook niet of het mogelijk was), met de foto is op zich niets mis. Zelfs de horizon staat mooi recht!
Het enige wat ik had proberen te doen is met meer dof te werken.
Minder DOF zal je bedoelen (DOF = depth of field = scherptediepte). Je hebt wel een beetje gelijk. Ik dacht meteen toen ik de foto zag, dat hij met een compactcamera gemaakt was (wat ook moet kunnen, en dat maakt hem op zich niet slechter).
't Is een goeie foto, mooi moment, goed vastgelegd, in wat ik een vrij goede compo vind.
Ik zou enkel dat bootje nog wegclonen. Het zit daar een beetje vervelend, en draagt m.i. niet bij om tot bij de actie te blijven.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Minder DOF zal je bedoelen (DOF = depth of field = scherptediepte). Je hebt wel een beetje gelijk. Ik dacht meteen toen ik de foto zag, dat hij met een compactcamera gemaakt was (wat ook moet kunnen, en dat maakt hem op zich niet slechter).
Foto is inderdaad nog met een compactcamera gemaakt (panasonic DMC LZ-5) waardoor ik de scherptediepte niet echt in de hand had (f/6.4, 1/500).
Grotere diafragmaopening en kortere sluitertijd had voor een kleinere scherptediepte en minder bewegingsonscherpte gezorgd, juist?
Met mijn canon 450D zal ik Ferre nog eens balletjes laten vangen , met betere instellingen dan.
Comment