Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Canon 7D, EF-S 17-55mm 1:2.8 IS USM, EF 70-200mm 1:2.8 L IS USM, Macro EF 100mm 1:2.8 USM
"We zien de dingen niet zoals ze zijn. We zien de dingen zoals we zijn."
Derde vind ik de beste , één is ook een mooie maar daar had ik de zeepbel er liever helemaal op gezien. Bij de tweede mis ik precies wat scherpte en is minder boeiend dan één en drie.
grtjs
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
De tweede is niet echt scherp, maar de twee anderen vind ik schitterende foto's. Goed gezien, en m.i.. goed gefotografeerd. De zeepbel moet er m.i. niet helemaal op staan, omdat zo het stijgen, wat ze toch doet, er ook uitkomt.
De eerste is voor mij de beste, met het duidelijkste tafereel, en het meest te zien.
Mvg
Chris
Last edited by FestinaLente; 12 september 2010, 08:40.
Mooi gedaan en mooi bedacht.
Ik ga voor foto 3, waar ik dit een mooie compo vind met ook een mooi lijnenspel en wat " abstractheid " die ruimte laat tot fantasie.
groeten
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
wow echt mooi en interessant onderwerp! Hoe doe je dat, dat is toch helemaal niet simpel?
mooie foto's!
Simpeler dan je denkt... Alleen heb je de zon nodig, dus vandaag zal het niet lukken.
Ook een assistent is noodzakelijk: bellen blazen en trekken tegelijk is nogal moeilijk...
En spijtig genoeg gaan ze niet allemaal naar boven hoor, de meesten spatten op de grond uiteen.
Hoe ik het deed : wachten tot er een goede stijger kwam, schuin naar boven trekken met een donkere achtergrond (mijn achtergevel) en de zon links van me (foto 2 is andersom).
Getrokken met een 100mm macrolens en manueel scherpstellen. Sluiterrtijd 1/320s, diafragma f/4 (f/7,1 bij foto 1)
Natuurlijk lukken ze niet allemaal...
En eigenlijk weinig nabewerking: beetje contrast en belichting aanpassen, aan hue of saturatie is niet geraakt. De kleuren van de regenboog zijn op zich al mooi genoeg!
Canon 7D, EF-S 17-55mm 1:2.8 IS USM, EF 70-200mm 1:2.8 L IS USM, Macro EF 100mm 1:2.8 USM
Alsof de Bol de atmosfeer in zweeft...de aarde blauw onderin de hoek...de donkere zwarte ruimte als rest van de achtergrond...waarin wij nietige, nieuwsgierige aarbewoners weerspiegelen in de bol...magisch goed vastgelegd..!
edit: Zie nu ook de sterrenhemel nog terug in de zeepbel...hoe meer "af" en perfect wil je hebben...Dat net het bovenstukje bol mist draagt in dit beeld, voor mij, ook enkel maar bij...
Dank u voor de positieve reacties. 'k Had Nr. 1 eigenlijk voor de challenge willen insturen, maar dat gaat nu niet meer lees ik
Wat ik ook nog in 1 zie zijn de de gebogen lijnen die me doen denken aan de elektronbanen in een atoom. Ook dat draagt bij tot het idee van onze nietigheid.
Ze zijn gemaakt op 9/11, een dag om ons er aan te herinneren hoe rap het hier kan gedaan zijn... een zeepbel weet ook niet wanneer hij uiteenspat...
Comment