Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeearend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zeearend

drie foto's van de Zeearend (diascans)
    foto 1 genomen ter hoogte van Zeebrugge op volle zee vanaf het opleidingsschip Mercator dat op 31 maart 1977 terugvoer naar Antwerpen

foto 2 genomen op 31 maart 1976 vanop het Lichtschip Westhinder tussen Oostende en de ligplaats van de Westhinder (het lichtschip Westhinder werd om beurt en om de 2 à 3 jaar vervangen door een identiek lichtschip, voor grondige onderhoudswerken) de zee was nog relatief kalm - duur van de tocht was meer dan 4 uur, het lichtschip had een eigen motor, maar de Zeearend nam het Lichtschip op sleep om wat sneller te kunnen varen (als je goed kijkt zie je de sleepkabel met bol er op).

foto 3 werd de daaropvolgende dag genomen vanop het Lichtschip Westhinder, dat intussen op locatie lag. (We waren verplicht om op het lichtschip te overnachten wegens te zware zee om de voorgaande dag terug te keren met de Zeearend.)
    groeten,
    Hubert

Re: Zeearend

Heerlijk fotografie hoor.
    zet ze eens bij ons hier:

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

nee, ik heb gezocht maar geen zeearend te zien ik denk dat de naam van je topic wel een aantal vogelliefhebbers zal ontgoochelen

over je foto's. foto 3 steekt er voor mij duidelijk bovenuit omdat je daar de sfeer van de jaren 70 hebt vastgelegd. bovendien wek je de illusie dat de 2 schepen elkaar zullen aanvaren. wel jammer dat de schipper met de pet er maar voor de helft op staat.

je zal wsl ook wel weten dat er heel veel ruis zit op de foto's (wsl zullen de oorspronkelijk foto's al wat ruis hebben gehad en zal het bij het inscannen het er niet echt beter op zijn geworden). op zich draagt die ruis bij de laatste foto wel wat bij aan de sfeer maar bij de andere 2 is het wel jammer.
      Last edited by Tenzin; 9 september 2010, 12:25.

Comment

Voor scans van dia's zijn ze OK. Ik heb hier ook nog zo'n 2.000 dia's die ik ooit eens zou willen (laten) scannen. Maar hoe meer je over die scan app. leest hoe minder ik geneigd ben er één te kopen. Misschien is huren een optie.
        De ruis vind ik nog meevallen, want als je ze niet scant blijven ze 'eeuwig' in de kast liggen en wordt er nooit meer naar gekeken.
        Enne..... ook ik dacht eerst aan de vogel bij het lezen van de titel.
        Groetjes

Comment

Working...
        X