Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zo'n dingen zijn niet eenvoudig ... Er is al weinig licht in de zaal, het is al moeilijk om beide gezichten erop te krijgen tijdens het dansen ...
Je familieleden zullen wellicht wel blij zijn dat ze een foto hebben van deze openingsdans.
Maar persoonlijk vind ik dat er een beetje teveel vloer aanwezig is en dat het koppel ook niet echt loskomt van de achtergrond.
Zeker niet opgeven en heel veel oefenen, want daaruit haal je heel wat.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Ik vind het niet zo goed. Voor mij is er geen sfeer, en kon deze foto even goed in een huiskamer gemaakt zijn. Het standpunt is m.i. totaal fout voor het gebruik van een zoomlens. In groothoek werkt van bovenaf meestal wel, omdat je dan fantastische overzichten kan maken. Ik neem meestal een positie in, tegenover de spots, en op een plaats waar er toch nog wat publiek, in de onscherpte op de achtergrond kan zitten, om de sfeer in de foto te brengen.
Werk bij zo'n foto's met lange sluitertijden en flits op het tweede gordijn, om de sfeer erin te houden. ket hier ook op het flitslicht en de achterliggende schaduwen. Als je kan, probeer te bouncen en laat het omgevingslicht toe in de foto door langere sluitertijden.
Edit... Wat wel goed is is het moment, de uitstraling, het geluk, dat goed gevangen is.
Mvg
Chris
Last edited by FestinaLente; 9 september 2010, 09:50.
Reden: edit
Zijn allemaal termen die je perfect uitgelegd krijgt, als je hier op het forum de "oh zo prachtige" zoekfunctie gebruikt, of zelfs via google. Voor iemand wiens hobby of passie "fotografie" is, zou het een kleine moeite moeten zijn om het op te zoeken.
Flitsen op het tweede gordijn is trouwens duidelijk uitgelegd in de handleiding van iedere camera waarmee het kan.
Ik zou het paar beeldvullend en zelfs verder croppen. Dit heeft tot gevolg dat de storende achtergrond weg is en de dichtere crop bijdraagt tot de intimiteit van het moment.
Bedankt voor de zeer nuttige tips en uitleg!
't Is inderdaad de beginnershoek maar we moeten ergens beginnen.
Het was echter onmogelijk om "het publiek" bij op de foto te plaatsen, maar dan probeer ik dat, als er nog eens een bruiloft volgt, zeker en vast eens uit! Dat van bounchen en tweede gordijn ga ik mij eens in verdiepen want daar ken ik nog niets van.
Hierbij een crop en een andere foto die misschien meer zegt?
Comment