Drie keer verdienstelijk. Eerste zag ik liever met een iets lager standpunt. Mocht ook iets meer scherptediepte hebben.
Tweede vind ik de beste van de drie, kon ook ietwat lager en mocht net iets meer scherptediepte, en dat éne paddestoeltje bovenaan, zou ik wegclonen.
Derde heeft ook een aantal storende elementen, en voor mij ook van te hoog gefotografeerd. Het gegeven paddestoel tussen de paddestoelen, komt er daar voor mij te weinig uit. Geeft wel een goed beeld van hoe klein ze zijn.
Bij paddestoelen heb je mogelijkheden. Je haalt er met een macro of zoom enkele uit en plaatst deze in het geheel in de foto, of je gebruikt iets meer groothoek, met een focus op de paddestoelen, en plaatst ze in hun omgeving. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar dit laatste uit, maar da's louter persoonlijk.
Wel goed zit je licht, wat toch niet zo vanzelfsprekend is met het harde zonlicht, dat voor zware schaduwen zorgt
Zeker de moeite , dus het onderstaande is enkel om het nog beter te doen
Maar inderdaad: e achtergrond is mooi wazig, maar het onderwerp moet wel volledig scherp blijven (iets groter diafragma getal gebruiken of iets meer afstand nemen en wat meer inzoomen).
De derde is mijn favoriet omdat het groene mos zoveel contrast geeft tegen de achtergrond. Het stokje op de stronk had je beter weggenomen voor het nemen van de foto.
Als je echt hard zonlicht hebt, zoals op de eerste en tweede foto, kan je ook je flits gebruiken om de schaduwen beter in te vullen.
Comment