Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeiemorgen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goeiemorgen

ik kreeg deze morgen mijn nieuwe lens toegestuurd. Ik heb mn camera nog maar een dikke maand en half, maar dit is de eerste die ik wel een mooi en goed genoeg vond om te hier te plaatsen.

Het is mijn 7 jaar oude kat die geeuwde voor het raam, klaar om buiten te gaan spelen in het zonnetje.
    Hopelijk is dit wat.

Sony Alpha 500 met Tamron AF 70-300 F/4-5.6

ISO 200
    Scherptediepte : 300mm
    F5,6
    Belichtingsduur 1/250
    -0,7 ev

Graag uw commentaar op deze !
    Last edited by BrzOs; 6 september 2010, 23:10.

Re: Goeiemorgen

Oorspronkelijk geplaatst door BrzOs Bekijk bericht
    Scherptediepte : 300mm
    Niet de dieptescherpte is 300 mm, maar wel de brandpuntsafstand.

Met een dergelijk tele-objectief zal je moeten wennen aan het feit dat de scherpte in de diepte zéér gering is bij de grote diafragma's (kleine getallen).

Daarom zijn de snorharen en de neus van de poes wel scherp (als de foto de correcte verscherping heeft gekregen, zijnde 10%), maar verder in de diepte wordt het onscherp. Dat kijkt in dit geval niet lekker.

Op welke afstand zat de kat?
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      (als de foto de correcte verscherping heeft gekregen, zijnde 10%)
      Da's iets nieuw Jos... zo leer ik hier altijd nog bij.

Misschien heeft Jos gelijk over de scherptediepte... maar ik vind ze voldoende. Ik zie de tanden nog scherp tot bijna het puntje van de tong, en da's dan misschien net iets te kort. Toch stoort het mij niet, en vind ik het voldoende. De kat komt er door de egale achtergrond ook zeer goed uit, en de belichting lijkt me helemaal correct.
      Compo... nja, ze staat daar helemaal in 't midden te staan, en ik denk dat hij nog leuker was, mocht er nog net iets meer ruimte links zijn.

Mvg
      Chris

Comment

Ik had ook graag wat meer DOF gezien, zodat de hele kop scherp is, (dan was de compensatie misschien ook niet nodig geweest?).

Comment

Working...
        X