Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
2 foto's vanop de Kluisberg
Collapse
X
-
-
Re: 2 foto's vanop de Kluisberg
2de foto vind ik het beste qua compo maar veel ruis. De eerste zegt me niet veel.
-
De 1ste was een soort "jachtopziener".
Van de 2de heb ik maar 1 foto genomen omdat ik niet veel tijd had, (f3,7; iso 100; 1minuut belichtingstijd)
Is dit ook zo bij jullie toestellen dat als je 1 minuut belichtingstijd neemt, hij 1 minuut moet verwerken, 30 seconden belichtingstijd --> 30 seconden verwerken, ... ?Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...
Comment
-
Mij zegt de eerste foto heel veel. Mooi verhaal erin, met alles erop en eraan, echte "straat"-fotografie (ook al is het ten velde).
De tweede vind ik eigenlijk ook best leuk van opbouw en uitzicht, maar ik meen daar toch wel wat onscherpte te detecteren.
Mvg
Chris
Comment
-
ga ook voor de eerste opname, das gewoon een goed shot.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
2de vind ik een hele mooie: de warmte van de lichtjes en delichtjes die je mee naar het diepste van de foto nemen. 1ste is ook geslaagd, maar niet het genre dat ik graag zie.
ps: bij een reflex hangt het af van de schrijfsnelheid van je kaart, maar normaal duurt het niet zo lang als het duurt om je foto te nemen.Nikon D7000 en wat lenzen.
http://500px.com/Kevin_Bronckaerts
Comment
-
-
Het is een SD HC van 4gb, enkel is het geen reflex maar een bridge bij mij (panasonic lumix fz28).
Eerst telt hij zijn minuut af voor de belichting, daarna telt hij af van 60 naar 0 om de foto te bekijken (even wachten)Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...
Comment
-
Die extra verwerkingstijd is er omdat de ruisonderdrukking aan staat. Wat je toestel dan in feite doet, is een tweede opname maken met dezelfde sluitertijd (maar met gesloten diafragma), om deze dan 'af te trekken' van de eerste opname. Op die manier wordt de ruis verminderd.
Wil je dit vermijden, schakel de ruisonderdrukking dan uit (ergens in het menu).
L.
Comment
-
Foto 1 is een mooie compo. De man heeft hier voldoende ruimte om het weidse landschap in te kijken.
Bij foto 2 is er een mooi verloop van de weg. Ik zie hier een beetje een zigzag weg die de hoogte in gaat, door de verlichting.
groeten,
dekaThere is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment
-
Bedankt voor de reacties allemaal, het is leuk om commentaar te krijgen .
De compo van de 1ste foto was in 1ste instantie niet goed, de man zat centraal, daarom had ik de rechterkant weggesneden tot achter zijn rug, alsook een stuk van de onderkant. De linkerkant heb ik dan gewoon wat uitgerokken, blijkbaar valt het niet erg op, als je er op let zie je het welOnkwetsbaarheid is eenzaamheid ...
Comment
-
Comment