Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretten

Nog even "oude" foto's van onder het stof halen met de vraag: is de bewerking te smaken of heb ik ergens in overdreven? (of kan ik nog ergens iets aan doen?)

Update:

Origineel:

Oude post:

http:// i52.tinypic.com/za3o9.jpg

http:// i51.tinypic.com/birl2p.jpg

http:// i56.tinypic.com/2vwgr35.jpg

Ben ik op de goede weg? Wat kan er nog beter?
    (de gezichtsuitdrukking is niet orthodox en is expres zo gedaan, past immers beter bij het karakter van dit meisje vind ik)
    Last edited by Vuokko; 15 september 2010, 09:16.
    Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Re: Portretten

Mensen met brillen, met een flash fotograferen, geeft vaak een risico. Dat zie je hier op foto 1 en 3 waar een hinderlijke spiegeling en reflectie van de flash zit.
    De eerste vind ik vrij braafjes, en qua compo, en qua pose en qua licht, behalve het achtergrond licht dan, da's erover en vraagt wel veel aandacht.
    De tweede vind ik best spontaan, maar net iets te veel haar voor het voorste oog. Ook hier een vrij klassieke foto, maar zeker niet slecht gemaakt.
    De derde vind ik de beste, ook omdat daar meer lichtspel op zit dan bij de twee andere, al is het "fout" licht, veroorzaakt door menglicht, en deze heeft ook een minder klassieke beelduitsnede.
    Alvast... goed bezig. Ik vind ze alle drie wel kunnen, en redelijk goed gemaakt, op de hiervoor geschreven details na.

Mvg
    Chris

Comment

hoe kan ik die reflecties vermijden in brillen?
      Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vuokko Bekijk bericht
        hoe kan ik die reflecties vermijden in brillen?
        Zorgen dat het licht niet rechtstreeks op de bril valt. Met de flash los van de camera flitsen, of bouncen, en dan is het nog niet zeker dat het gaat lukken.

Mvg
        Chris

Comment

beetje extra bewerkt, en wil vragen wat jullie ervan vinden.

Mvg,
          Vuokko

Comment

Mooi hoe je de reflectie hebt weggewerkt.
            Waarom weet ik niet, maar ik vind het vestje plots iets te rood. Kan ook aan mij liggen.

Reflectie die weg is = TOP
            Canon EOS 550D + Grip / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS / Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM / Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM / Extender EF 1.4x III / Weifeng Fancier FT-6105 Tripot - Lowepro SlingShot 202 AW

Comment

Update is inderdaad al een stuk beter met het verwijderen van de reflectie.
              Heb een beetje hetzelfde gevoel als voorganger met het rode vestje .... Misschien wat gewijzigd van kleur door bewerken ? Rood van de lippen komt nu ook wat feller over.
              groetjes,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
              X