Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk : eerste poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vuurwerk : eerste poging

Bij deze mijn eerste poging om vuurwerk te fotograferen...

Ja, ik weet het, "janneke" maan staat ook op de foto :-)

Sluitertijd: 2"
    ISO: 200
    Diafragma: F10
    Body: Canon EOS 7D
    Objectief: Canon EF 20mm F/2.8 USM
    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

Re: Vuurwerk : eerste poging

heel goed fotovuurwerk.
    complimentje hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
      Bij deze mijn eerste poging om vuurwerk te fotograferen...

Ja, ik weet het, "janneke" maan staat ook op de foto :-)

Sluitertijd: 2"
      ISO: 200
      Diafragma: F10
      Body: Canon EOS 7D
      Objectief: Canon EF 20mm F/2.8 USM

vuurwerk fotografeer je op statief in de bulbstand(M) en iso 100 , f/8 - f/11, met draadontspanner , foto 2 ziet er redelijk uit,janneke kan je wegklonen in photoshop of de foto bijsnijden
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Dat is dan iets dat ik dan ook snel zal aanschaffen (een draadontspanner)

Ik heb de foto genomen in M modus (manueel), autofocus stond af, manuele focus op oneindig.

Volgende keer probeer ik eens op op 100 ISO (NOG minder ruis )

Ik vond de maan er eigenlijk wel mooi bijstaan hehe.

Ivan
        Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

Comment

Mooie poging toch?
          Goed zo.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Zeer mooie foto's.
            Chapeau als dit echt je eerste keer was dat je vuurwerk fotografeerde!
            Nikon D5000 + Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S VR DX + Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR + Nikkor 50 mm f/1.8G AF-S

Comment

Heel goed hoor.

Comment

Beter dan mijn eerste vuurwerkfoto's .. mooi hoor.. en die maan vind ik eigenlijk ook een grappig detail.

Comment

Dit is inderdaad mijn eerste poging.

Ik moet toegeven dat ik eerst wel grondig research heb gedaan hoe je dit best op de gevoelige plaat vastlegt. En dat heb ik dan getoetst aan de praktijk.

Ik denk dat het een combinatie is van juiste positie, weinig lichtvervuiling en timing.

Ivan

Comment

de foto's zijn mooi en volgens mij technisch geslaagd.
                    een leuk experiment, maar zoals de meeste vuurwerkfoto's vertellen ze ons zo weinig.
                    ze zijn puur op de esthetiek gericht.
                    een reden om naar andere onderwerpen over te gaan.

Comment

Mooi gedaan. Hopelijk lukken die van mij deze avond ook zo goed. Misschien post ik ze dan ook wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                        vuurwerk fotografeer je op statief in de bulbstand(M) en iso 100 , f/8 - f/11, met draadontspanner , foto 2 ziet er redelijk uit,janneke kan je wegklonen in photoshop of de foto bijsnijden
                        Vuurwerk KAN je zo fotograferen...

Waarom moet dat in bulb ? Je kan manueel toch de tijd instellen die je vermoedelijk nodig hebt ?
                        HIer is ISO 200 gebruikt, maar het licht is wel juist. Wat is hier de meerwaarde van ISO100 ?
                        Stel je neemt ISO100 en gaat om deze foto te nemen 4 seconden belichten... Gaat hij dan beter zijn ?

Puur theoretisch heb je gelijk, maar je moet toch geen mensen op kosten jagen, louter en alleen om in bulb te kunnen fotograferen ?

Mvg
                        Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Waarom moet dat in bulb ? Je kan manueel toch de tijd instellen die je vermoedelijk nodig hebt ?
                          HIer is ISO 200 gebruikt, maar het licht is wel juist. Wat is hier de meerwaarde van ISO100 ?
                          Stel je neemt ISO100 en gaat om deze foto te nemen 4 seconden belichten... Gaat hij dan beter zijn ?

Puur theoretisch heb je gelijk, maar je moet toch geen mensen op kosten jagen, louter en alleen om in bulb te kunnen fotograferen ?

Mvg
                          Chris
                          Ik gebruik ook steeds bulb om vuurwerk te fotograferen.
                          Je kunt je tijd wel instellen op 2 of 4 seconden maar de ene knal is niet de andere.
                          sommige fusés gaan heel hoog en knallen pas na enkele seconden en sommige knallen ook heel breed open wat nog eens extra seconden kan zijn
                          als je tijd te kort is krijg je maar net de ontsteking erop en als je te lang werkt is je vuurwerk uitgebrand of krijg je nog last van de rook.

met je draadontspanner en bulb kun je mooi je opening bewegingsvrij starten als je de fusé ziet vertrekken en stoppen net na het vuurwerk zijn hoogtepunt heeft bereikt zonder als te veel rook.

Draadontspanner lijkt me in vergelijking met body en lens een zeer goedkope investering om trillingsvrij in bulb te kunnen werken
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Bulb modus zit ook op mijn 7D, dus bij een volgende vuurwerkshow kan ik het ook eens via deze manier testen.

Ivan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Mvg
                              Chris
                              Mensen op kosten jagen , een draadontspannertje van +- 50 euro die zeer zeker nuttig is en wie heeft er nu geen statief die bezig is met fotografie .
                              Over de instellingen kan je discussieren,daarom misschien eerst eens uit proberen
                              op statief met draadontspanner in de Bulbstand heb jezelf de tijd in handen waarvan je mooie foto's kan maken zonder bewegingsscherpte te verliezen.
                              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
                              X