Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweede poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweede poging

    Geef gerust jullie gedacht!

    Transimenomeer Italië:

    Last edited by Zilverberg; 31 augustus 2010, 19:20. Reden: Foto te groot

  • #2
    Re: tweede poging

    haha Zilverberg, jij doet dingen met je foto die niet de bedoeling zijn maar ik denk dat nog niemand wat in de smiezen heeft.
    ik bekijk het nog even geamuseerd.

    foto is ook iets te groot: maximaal 900 pixels aan de langste zijde.

    Mooie regenboog, maar ik vind dit niet zo'n speciaal beeld.
    niet slecht voor een beginner, maar inhoudelijk ook niet sterk hoor.
    die regenboog kan je trouwens overal schieten en zegt weinig over dat meer in Italië.
    ik denk dat er sprekender landschapsfoto's te nemen zijn daar.
    technisch lijkt de foto me wel in orde te zijn.

    Comment


    • #3
      Re: tweede poging

      Mooi gezien en vastgelegd, alhoewel oranje-rode rechtsonder het beeld verstoord.
      Had, naar mijn gevoel, zonder een veel subtieler beeld gegeven. Wegshoppen??

      Grtz

      Louis
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: tweede poging

        Ik heb "het moment" ook vastgelegd zonder de twee kinderen met paraplu. Ook de compositie kan gewijzigd worden aangezien ik de foto heb gecropt. Geef gerust kritieken!

        http: //forum.belgiumdigital.com/members/zilverberg-albums-vakantie-picture10454-arcenciel1.jpg


        ps: @ Control-Z: wat doe ik met mijn foto wat niet de bedoeling is buiten de 900 pixels?
        Last edited by Sannepoes; 31 augustus 2010, 13:28. Reden: Foto's te groot

        Comment


        • #5
          Re: tweede poging

          Vind het persoonlijk veel mooier zo.

          Grtz

          Louis
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: tweede poging

            [Mod]
            De foto's zijn groter dan de toegestane forumafmetingen, zoals je zelf al zei in een bovenstaand bericht.
            Gelieve ze te verkleinen en weer zichtbaar te plaatsen.

            Comment


            • #7
              Re: tweede poging

              Is er nog een ander probleem buiten de 900 pixels?

              Comment


              • #8
                Re: tweede poging

                Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                Is er nog een ander probleem buiten de 900 pixels?
                geen idee..zie nl geen foto?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: tweede poging

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht

                  ps: @ Control-Z: wat doe ik met mijn foto wat niet de bedoeling is buiten de 900 pixels?

                  je hebt een foto geupload naar een fotoalbum op BD en dan vanuit BD gelinkt naar die foto.
                  normaal moet je een foto ergens anders laten hosten en van daaruit een link leggen.
                  maar jij hebt de methode gevonden om bij een externe host te besparen op schijfruimte en bandbreedte.
                  cool.

                  (ik hoop dat de mods dit niet afstraffen, want nergens staat dat dit verboden is)

                  Comment


                  • #10
                    Re: tweede poging

                    @ Control-z: inderdaad, omdat ik geen andere webspace heb om mijn foto naar toe te zenden. Aangezien BD dit gratis ter beschikking stelt, zie ik hier geen probleem. Ik zou liever rechtstreeks vanaf mijn pc de foto uploaden naar het forum, maar dat lukt mij nog niet. De wondere wereld van het internet en dit forum heeft nog veel geheimen voor mij ...

                    Als ik straks thuis ben, kan ik al een poging ondernemen om de foto op 900 pixels te zetten. Hopelijk gaat mij dat lukken. Anders eindigt mijn ditaal avontuur, met foto's) op dit forum. Ik ben echt geen crack in die dingen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: tweede poging

                      Ik heb er geen problemen mee dat mensen op deze manier werken. Hou er gewoon rekening mee dat je niet oneindig veel foto's in je albums op BD kan steken en dat je je albums kwijt bent wanneer je geen vzw-lid meer bent.

                      Gratis alternatieven zijn sites zoals flikr, photobucket,... Je plaatst je foto (maximaal 900Pixels) op hun site en zit het linkje hier in de topics. Je kan er meestal wel een hele boel op kwijt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tweede poging

                        Bedankt Sannepoes voor de informatie! Ik ben toch niet van plan om heel veel foto's op internet te plaatsen, dus dat probleem is ook opgelost.

                        Comment


                        • #13
                          Re: tweede poging

                          Het is me gelukt. Bovenaan stat de originele foto!

                          Comment


                          • #14
                            Re: tweede poging

                            Misschien moet ik er een tweeluik van maken? Eén dag later:

                            Comment


                            • #15
                              Re: tweede poging

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                              Ik heb er geen problemen mee dat mensen op deze manier werken. Hou er gewoon rekening mee dat je niet oneindig veel foto's in je albums op BD kan steken en dat je je albums kwijt bent wanneer je geen vzw-lid meer bent.
                              ow, ik dacht de gratis-truuk te hebben gevonden. maar als je voor zo'n album lid moet zijn van de vzw, betaal je dus eigenlijk toch voor de schijfruimte en bandbreedte.


                              foto is te blauw (zie lucht en parapluutjes). een beetje geel bijsteken. en wat desatureren.
                              verder is deze zoals de regenboogfoto erg gebaseerd op de esthetiek. het inhoudelijke aspect is beperkt.
                              dat los je meestal op door meer landschap en omgeving te tonen.
                              een foto gaat daardoor meer vertellen.

                              Comment

                              Working...
                              X