Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Oorspronkelijk geplaatst door christelbalouBekijk bericht
bij 5.6 was het precies wat te donker
heb verschillende instellingen geprobeerd die avond en deze leek mij het mooist
je hebt je ISO verhoogd, om waarschijnlijk en sneller tijd te kunnen bekomen.
laat de tijd dan wat zakken en je diafragma kan dan omhoog.
ist nog te volgen?
grt,bouk.
Je kon deze foto perfect maken op ISO100 bij diafragma 5,6
F3,5 ISO400 = 1/320ste
1stop minder = F5 = 1/160ste
1/3de stop minder F5,6 = 1/125ste
1 stop minder ISO200 = 1/60ste
1 stop minder ISO100 = 1/30ste
en 1/30ste is de sluitertijd die je nodig kan hebben bij 18mm (27mm op cropcamera), bij een niet VR-lens, anders kan je nog lager gaan.
Toch een simpel maar goed gemaakt beeld, mag misschien nog net iets minder licht, maar 't stoort niet erg.
je hebt je ISO verhoogd, om waarschijnlijk en sneller tijd te kunnen bekomen.
laat de tijd dan wat zakken en je diafragma kan dan omhoog.
ist nog te volgen?
grt,bouk.
ja ik kan volgen dank je wel hoor voor je positieve commentaar!!
misschien volgende keer de horizon lager in het beeld zetten. De lucht ziet er dreigend uit en bevat leuke kleurschakeringen. 1/3 strand en 2/3 lucht had beter geweest volgens mij.
ik denk dat het er in het echt mooier uitzag dan op deze foto, maar dat is natuurlijk puur MIJN mening en doet niets af van de kwaliteit van je foto! foto iets groter zetten zou ook misschien meer effect veroorzaken
Zou bij het plaatsen van een topic het max van pix gebruiken toegestaan in dit forum zijnde 900pix. aan de langste zijde. Is aanbevolen en aangenamer om naar te kijken
groetjes
Renée
misschien volgende keer de horizon lager in het beeld zetten. De lucht ziet er dreigend uit en bevat leuke kleurschakeringen. 1/3 strand en 2/3 lucht had beter geweest volgens mij.
Ik vind de vlakverdeling van deze foto zoals hij hier staat, net één van de sterke punten.
Het moet allemaal niet "juist" volgens de regeltjes zijn, want een beeld kan "afwijkend" vaak mooier zijn.
Ik wijk bij landschappen vaak ook heel bewust af, om iets in beeld te brengen dat ik anders mis.
Bij deze foto heb je licht / donker /licht als horizontale vlakverdeling en de vlakken in het midden maken hem ietwat speels.
Verder valt het me op dat er heel veel mensen met moderatorambities rondlopen, die niets anders te doen hebben dan te zeggen dat een foto te klein is, in plaats van er commentaar op te geven. Alsof 900pixels wel een "serieus" formaat zou zijn .
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Ik vind de vlakverdeling van deze foto zoals hij hier staat, net één van de sterke punten.
Het moet allemaal niet "juist" volgens de regeltjes zijn, want een beeld kan "afwijkend" vaak mooier zijn.
Ik wijk bij landschappen vaak ook heel bewust af, om iets in beeld te brengen dat ik anders mis.
Bij deze foto heb je licht / donker /licht als horizontale vlakverdeling en de vlakken in het midden maken hem ietwat speels.
Verder valt het me op dat er heel veel mensen met moderatorambities rondlopen, die niets anders te doen hebben dan te zeggen dat een foto te klein is, in plaats van er commentaar op te geven. Alsof 900pixels wel een "serieus" formaat zou zijn .
Mvg
Chris
Zal me verder dus beperken tot het bekijken van foto's en geen commentaar meer geven gezien dit toch niet in de smaak valt.
groeten
en verder geen comment meer
Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck RenéeBekijk bericht
Zal me verder dus beperken tot het bekijken van foto's en geen commentaar meer geven gezien dit toch niet in de smaak valt.
groeten
en verder geen comment meer
Lijkt me inderdaad veel interessanter dan een standaardzin.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Lijkt me inderdaad veel interessanter dan een standaardzin.
Mvg
Chris
U zal zich er in ieder geval niet meer moeten aan ergeren want dit zijn mijn laatste woorden op dit forum, zal wel nog kijken, foto's plaatsen zal ik nog een paar keer nadenken vooraleer ik er aan begin.
Groeten
Renée
Comment