Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het meer van biscarrosse frankrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het meer van biscarrosse frankrijk

het meer van Biscarrosse Frankrijk
    op vakantie 's avonds heb ik deze foto getrokken

nikon d60
    instellingen iso 400 f3.5 1/320 18mm

Re: het meer van biscarrosse frankrijk

mag wel wat groter hoor.
    de lucht is wat overbelicht.
    waarom een F3.5?
    compo OK.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      mag wel wat groter hoor.
      de lucht is wat overbelicht.
      waarom een F3.5?
      compo OK.
      grt,bouk.

bij 5.6 was het precies wat te donker
      heb verschillende instellingen geprobeerd die avond en deze leek mij het mooist
      Last edited by christelbalou; 30 augustus 2010, 13:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door christelbalou Bekijk bericht
        bij 5.6 was het precies wat te donker
        heb verschillende instellingen geprobeerd die avond en deze leek mij het mooist
        je hebt je ISO verhoogd, om waarschijnlijk en sneller tijd te kunnen bekomen.
        laat de tijd dan wat zakken en je diafragma kan dan omhoog.
        ist nog te volgen?
        grt,bouk.

Comment

Je kon deze foto perfect maken op ISO100 bij diafragma 5,6
          F3,5 ISO400 = 1/320ste
          1stop minder = F5 = 1/160ste
          1/3de stop minder F5,6 = 1/125ste
          1 stop minder ISO200 = 1/60ste
          1 stop minder ISO100 = 1/30ste
          en 1/30ste is de sluitertijd die je nodig kan hebben bij 18mm (27mm op cropcamera), bij een niet VR-lens, anders kan je nog lager gaan.

Toch een simpel maar goed gemaakt beeld, mag misschien nog net iets minder licht, maar 't stoort niet erg.

Mvg
          Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            je hebt je ISO verhoogd, om waarschijnlijk en sneller tijd te kunnen bekomen.
            laat de tijd dan wat zakken en je diafragma kan dan omhoog.
            ist nog te volgen?
            grt,bouk.

ja ik kan volgen dank je wel hoor voor je positieve commentaar!!

Comment

misschien volgende keer de horizon lager in het beeld zetten. De lucht ziet er dreigend uit en bevat leuke kleurschakeringen. 1/3 strand en 2/3 lucht had beter geweest volgens mij.
              http://www.nicolasdecorte.be

Comment

ik denk dat het er in het echt mooier uitzag dan op deze foto, maar dat is natuurlijk puur MIJN mening en doet niets af van de kwaliteit van je foto! foto iets groter zetten zou ook misschien meer effect veroorzaken
                Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
                |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

Comment

Zou bij het plaatsen van een topic het max van pix gebruiken toegestaan in dit forum zijnde 900pix. aan de langste zijde. Is aanbevolen en aangenamer om naar te kijken
                  groetjes
                  Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Waldorf27 Bekijk bericht
                    misschien volgende keer de horizon lager in het beeld zetten. De lucht ziet er dreigend uit en bevat leuke kleurschakeringen. 1/3 strand en 2/3 lucht had beter geweest volgens mij.
                    Ik vind de vlakverdeling van deze foto zoals hij hier staat, net één van de sterke punten.
                    Het moet allemaal niet "juist" volgens de regeltjes zijn, want een beeld kan "afwijkend" vaak mooier zijn.
                    Ik wijk bij landschappen vaak ook heel bewust af, om iets in beeld te brengen dat ik anders mis.
                    Bij deze foto heb je licht / donker /licht als horizontale vlakverdeling en de vlakken in het midden maken hem ietwat speels.

Verder valt het me op dat er heel veel mensen met moderatorambities rondlopen, die niets anders te doen hebben dan te zeggen dat een foto te klein is, in plaats van er commentaar op te geven. Alsof 900pixels wel een "serieus" formaat zou zijn .

Mvg
                    Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Alsof 900pixels wel een "serieus" formaat zou zijn .
                      gewoon om er nog meer van te genieten.
                      en als de mogelijkheid hier wordt geboden, waarom er dan geen gebruik van maken?
                      grt,bouk.

Comment

Ik vind de vlakverdeling van deze foto zoals hij hier staat, net één van de sterke punten.
                        Het moet allemaal niet "juist" volgens de regeltjes zijn, want een beeld kan "afwijkend" vaak mooier zijn.
                        Ik wijk bij landschappen vaak ook heel bewust af, om iets in beeld te brengen dat ik anders mis.
                        Bij deze foto heb je licht / donker /licht als horizontale vlakverdeling en de vlakken in het midden maken hem ietwat speels.

Verder valt het me op dat er heel veel mensen met moderatorambities rondlopen, die niets anders te doen hebben dan te zeggen dat een foto te klein is, in plaats van er commentaar op te geven. Alsof 900pixels wel een "serieus" formaat zou zijn .

Mvg
                        Chris
                        Zal me verder dus beperken tot het bekijken van foto's en geen commentaar meer geven gezien dit toch niet in de smaak valt.
                        groeten
                        en verder geen comment meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                          Zal me verder dus beperken tot het bekijken van foto's en geen commentaar meer geven gezien dit toch niet in de smaak valt.
                          groeten
                          en verder geen comment meer
                          Lijkt me inderdaad veel interessanter dan een standaardzin.

Mvg
                          Chris

Comment

ik ben nochtans blij met alle commentaar hoor,
                            verschillende meningen zijn altijd goed, je haalt er voor jezelf uit wat je voor jezelf belangrijk vind

en van die 900p. is wel waar, zal daar in de toekomst rekening mee houden

Comment

Lijkt me inderdaad veel interessanter dan een standaardzin.

Mvg
                              Chris
                              U zal zich er in ieder geval niet meer moeten aan ergeren want dit zijn mijn laatste woorden op dit forum, zal wel nog kijken, foto's plaatsen zal ik nog een paar keer nadenken vooraleer ik er aan begin.
                              Groeten
                              Renée

Comment

Working...
                              X